Política

Girona avalua les polítiques de cooperació per redactar un nou pla director

L’Ajuntament de Girona millorarà les polítiques de cooperació municipal. Aquesta setmana s’ha adjudicat l’avaluació i la diagnosi de les accions que s’han dut a terme en els últims anys i la situació actual per tal de redactar, posteriorment, un nou Pla director de cooperació internacional i educació per a la justícia global. Aquest document ajudarà a dibuixar les línies estratègiques a seguir en matèria tant de cooperació com d’educació per a la justícia global, com a mínim de 2024 a 2027. Paral·lelament, s’ha aprovat un nou programa d’educació global amb la finalitat de promoure una ciutadania crítica, conscient i responsable envers les desigualtats nord-sud.

Aquest document permetrà analitzar i actualitzar el Pla director de cooperació de l’Ajuntament de Girona, aprovat el 2008, el qual ha quedat obsolet per l’evolució dels marcs conceptuals que regeixen les polítiques de cooperació. Per una banda, s’avaluaran les polítiques dutes a terme en els darrers setze anys i s’actualitzaran els marcs normatius d’acord amb la seva evolució en els àmbits internacional, nacional i regional. I, per l’altra banda, es realitzarà una diagnosi de la situació actual per poder redactar més endavant un nou pla director per assegurar l’eficàcia de les activitats i iniciatives solidàries impulsades per l’Ajuntament.

“Estem molt contents d’avançar en una eina que ha de ser la pedra de toc de la cooperació en l’àmbit municipal”, ha afirmat la regidora d’Igualtat i Justícia Social i de Cooperació de l’Ajuntament de Girona, Amy Sabaly Balde.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]