Política

LLENGUA

Urtasun acusa el PP de ser “antipatriota” per l’oposició al català a la UE

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha acusat aquest dimecres el PP de ser “antipatriota” i de treballar contra els interessos de l’Estat per la seva oposició a l’oficialitat del català a Europa. “Demanar a Europa que ignori els idiomes de més de 15 milions d’espanyols és profundament antipatriota”, ha dit. En declaracions als passadissos del Congrés, Urtasun també ha insistit que “tard o d’hora” el català, el basc i el gallec seran oficials a la Unió Europea.

Segonsa informa ACN, el ministre també ha reclamat aquest dimecres al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, que “sigui molt ferm” davant la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen respecte al perill que suposaria l’opa del BBVA sobre el Sabadell. Ho ha fet després que aquest dimarts la Comissió Europea es pronunciés en favor de l’operació i apuntés que no hi ha base per bloquejar-la. “Sembla que la Comissió ha oblidat completament les lliçons de la crisi financera: les grans concentracions bancàries generen grans riscos per a l’economia”, ha sentenciat Urtasun .



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]