Política

Un dia amb el candidat

Joan Herrera

Un pont aeri que s'acaba

VIATGES · Herrera passa una mitjana de tres dies per setmana a Madrid, però la setmana vinent deixa el Congrés agenda · Des que va ser proclamat cap de llista, fa un any, els actes se li han multiplicat

Després de sis anys i mig al Congrés, l'ecosocialista Joan Herrera deixarà la setmana vinent l'escó i se centrarà en la campanya electoral. Ha passat una mitjana de tres dies per setmana a Madrid, i des que va ser nomenat presidenciable per ICV, fa un any, les activitats se li han multiplicat per mil i l'agenda se li ha convertit en un puzle en què intenta combinar totes dues tasques. Reconeix que amb tants viatges és complicat compaginar la seva vida familiar, sobretot amb el fill de dos anys, en Lluc. Avui, 18 d'octubre, l'activitat es concentra a Catalunya. Això sí, no deixa de pensar en Madrid i en la intervenció que haurà de fer l'endemà en el debat del pressupost, que considera que és el més “antisocial” de la història.

08.40 h

Xerrada econòmica

La primera parada del dia és la Casa Llotja de Mar de Barcelona, on ha de participar en un col·loqui de la Cambra de Comerç. Herrera s'ha despertat a les 7 i ha repassat la premsa per internet. Alguns dies porta en Lluc a la guarderia, però avui no ha pogut fer-ho i ha agafat la bicicleta des de casa seva, al Poblenou, per anar fins a l'edifici on es farà la xerrada. Si les distàncies són curtes, sovint agafa la bicicleta, si no opta pel metro.

Davant dels empresaris, el candidat desgrana les seves propostes econòmiques basades en la creació de 300.000 llocs de treball a través d'un canvi de model productiu. Passades les 10 del matí, la conferència s'acaba i la premsa l'espera. El missatge d'avui és un bel·ligerant atac contra el pressupost de Zapatero, però Herrera també ha de respondre altres preguntes, com una de relacionada amb la cessió per part de Governació d'urnes per a les consultes sobre la independència. Aquesta polèmica l'indigna. “La ciutadania té altres prioritats, com ara superar l'atur”, etziba Herrera, que admet que el desespera l'espiral de declaracions polítiques que molts cops inunden els mitjans.

10.45 h

Reunió amb la cúpula

Herrera torna a agafar la bicicleta i fa cap a la seu del partit per incorporar-se a la reunió del nucli coordinador, que fa uns minuts que ja ha començat i que incorpora els principals dirigents d'ICV. S'asseu al costat del seu antecessor, Joan Saura.

12.30 h

Entrevistes a la seu del partit

La frenètica activitat de precampanya inclou atendre tants mitjans com es pugui, i ara és l'hora de fer un parell d'entrevistes per a RAC1. Un portaveu de SOS Racisme també ha vingut a la seu per entrevistar Herrera i penjar el vídeo al web.

13.45 h

Intervenció del pressupost

Herrera continua capficat amb Madrid. Es reuneix, al seu despatx, amb algun dels assessors per perfilar la intervenció sobre el pressupost, que el dia abans ha escrit a casa seva. Són uns quants fulls que li serviran d'esbós, perquè un cop a dalt de l'estrada anirà introduint-hi canvis sobre la marxa.

14.30 h

Dinar de feina

Comparteix taula amb els tres últims de la llista per Barcelona, els històrics Eulàlia Vintró, Jordi Borja i Anna Sallés. Cap a les cinc, torna a la seu i té una altra reunió de feina.

18.00 h

Viatge a Tarragona

A les 7, presenta el seu llibre Economia i ecologia a Tarragona. Una hora abans, agafa un Euromed. Quan va a Madrid, també prefereix anar-hi en tren abans que en avió, perquè té temps de fer feina. Al comboi, ha quedat amb Joan Coscubiela, que ha escrit el pròleg de l'obra i que participarà en l'acte.

19.10 h

Compromís literari

Comença la presentació a la llibreria La Capona. L'espai és petit, molt reduït, i amb prou feines hi caben trenta persones. Herrera, acompanyat de la cap de llista per Tarragona, Hortènsia Grau, hi exposa alguna de les línies mestres d' Economia i ecologia, en què parla dels efectes de tres crisis: l'econòmica, l'ambiental i l'energètica.

21.10 h

Tornada a Barcelona

Amb deu minuts de retard, agafa el tren cap a Barcelona. Aquest cop la comoditat de l'Euromed queda substituïda per un tren regional. Conversem sobre política i sobre el Barça. L'esport és una de les seves aficions. Corre un cop per setmana, i diumenge va estar temptat de participar en un triatló –fa dos anys ja va fer-ho–. La natació és un dels seus forts, després d'haver competit amb el Júpiter i el Club Natació Barcelona. El comboi arriba a quarts d'onze, però encara queda un altre trajecte en taxi fins a casa. I l'endemà, més. El tren el torna a esperar per anar a Madrid.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Dolors Feliu i Torrent
Presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana

“El resultat de la consulta és un «no de moment» a la llista cívica”

BANYOLES

El dilema de l’ANC

Banyoles

Un anunci inesperat i una decisió incerta

Banyoles

Força, empatia, lideratge, defensa...

Barcelona
CRÒNICA

Les primeres hòsties de la Laia Estrada

política

El PSC s’enlaira i l’independentisme suma en el CEO

barcelona
anàlisi

Reflexió de Sánchez i vot compromès

Historiador
anàlisi

L’heroi de tragèdia ens escriu una carta

Professora emèrita de la Universitat Autònoma de Barcelona
Carlos Carrizosa
Candidat de Ciutadans

“Puigdemont ens ha tractat com ciutadans de segona”

Barcelona