Política

Vila creu que s'ha d'acabar el “regateig” per l'N-II

El cap de llista de CiU denuncia el greuge en relació amb altres carreteres i demana un estat propi

El conseller Recoder recorda que des del 2006 només s'ha executat un 8% del pla viari de l'Estat

Amb un estat propi, el desdoblament de l'N-II estaria solucionat. Aquest és el missatge que ahir va llançar CiU en un acte a Sils, sobre el terreny mateix de les obres empantanegades de l'N-II en el tram entre Sils i Caldes. Per expressar-ho, el cap de llista per Girona, Santi Vila, hi va anar acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder; altres càrrecs del departament, com ara Damià Calvet i Ricard Font, i també alguns dels alcaldes afectats, com per exemple els de Maçanet, Caldes, Vidreres i Riudellots. Vila va recordar que s'ha anat aparcant “sistemàticament” el desdoblament de la carretera, i va afirmar que “no es pot mantenir més aquesta dinàmica i és necessari dir prou”. En aquest sentit, va insistir en el fet que l'estat de la via –que veu pitjor ara que fa deu anys– és responsable de molts dels accidents i víctimes mortals que hi ha hagut en trams com ara la variant de Figueres i els trams en obres de la Selva. Fins i tot, va mostrar el seu suport als qui han obert la via judicial per denunciar-ho: “La negligència és tan evident que calen mesures contundents.” Va recordar que l'Estat no ha acceptat mesures d'abast més reduït proposades pels consistoris per resoldre punts negres: “Ja no es tracta de reivindicar l'N-II i anar regatejant trams de dos quilòmetres, sinó que el que volem és poder-la acabar nosaltres amb l'estat propi.”

D'altra banda, Recoder va recordar que el 2006 els governs del PSOE i el tripartit van aprovar un conveni per invertir 2.500 milions d'euros en sis anys en la xarxa viària catalana, incloent-hi l'N-II: “Des de llavors només se n'ha executat un 8%, i no crec que en el mes i mig que queda es gastin tota la resta.” El conseller va afirmar que el cas de l'N-II “és la metàfora de la presa de pèl de l'Estat en infraestructures a Catalunya”, amb casos semblants que es repeteixen a la resta del país, però no pas a l'Estat espanyol, on “no hi ha cap vergonya com la de l'N-II” i han fet autovies allà on gairebé no hi ha trànsit. Va insistir, finalment, que l'única solució és tenir totes les competències.

LA FRASE

Més enllà dels incompliments, res com l'N-II encarna la necessitat d'un estat propi
Santi Vila
cap de llista de ciu


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
unió europea

La CE posa objeccions a la fusió entre Iberia i Air Europa

barcelona
Política

Mor Frank Field, ministre de la Seguretat Social en el primer govern de Tony Blair

Albiach alerta que es disputen l’escó de Girona amb Aliança Catalana

girona

Paneque: “El projecte clau és la construcció del nou Trueta”

salt
Regne Unit

Cinc acusats per atacs contra negocis vinculats amb Ucraïna

Barcelona

Vergés reivindica un Govern que gestioni el territori atenent a la seva diversitat

ripoll
Àsia-Pacífic

La Xina i els EUA es retreuen el respectiu suport a Rússia i Taiwan

Barcelona
estat francès

Universitaris francesos se sumen a les protestes propalestines

barcelona
guerra a europa

Els aliats anuncien l’enviament a Ucraïna de míssils i artilleria

barcelona