Vila creu que s'ha d'acabar el “regateig” per l'N-II
El cap de llista de CiU denuncia el greuge en relació amb altres carreteres i demana un estat propi
El conseller Recoder recorda que des del 2006 només s'ha executat un 8% del pla viari de l'Estat
Amb un estat propi, el desdoblament de l'N-II estaria solucionat. Aquest és el missatge que ahir va llançar CiU en un acte a Sils, sobre el terreny mateix de les obres empantanegades de l'N-II en el tram entre Sils i Caldes. Per expressar-ho, el cap de llista per Girona, Santi Vila, hi va anar acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder; altres càrrecs del departament, com ara Damià Calvet i Ricard Font, i també alguns dels alcaldes afectats, com per exemple els de Maçanet, Caldes, Vidreres i Riudellots. Vila va recordar que s'ha anat aparcant “sistemàticament” el desdoblament de la carretera, i va afirmar que “no es pot mantenir més aquesta dinàmica i és necessari dir prou”. En aquest sentit, va insistir en el fet que l'estat de la via –que veu pitjor ara que fa deu anys– és responsable de molts dels accidents i víctimes mortals que hi ha hagut en trams com ara la variant de Figueres i els trams en obres de la Selva. Fins i tot, va mostrar el seu suport als qui han obert la via judicial per denunciar-ho: “La negligència és tan evident que calen mesures contundents.” Va recordar que l'Estat no ha acceptat mesures d'abast més reduït proposades pels consistoris per resoldre punts negres: “Ja no es tracta de reivindicar l'N-II i anar regatejant trams de dos quilòmetres, sinó que el que volem és poder-la acabar nosaltres amb l'estat propi.”
D'altra banda, Recoder va recordar que el 2006 els governs del PSOE i el tripartit van aprovar un conveni per invertir 2.500 milions d'euros en sis anys en la xarxa viària catalana, incloent-hi l'N-II: “Des de llavors només se n'ha executat un 8%, i no crec que en el mes i mig que queda es gastin tota la resta.” El conseller va afirmar que el cas de l'N-II “és la metàfora de la presa de pèl de l'Estat en infraestructures a Catalunya”, amb casos semblants que es repeteixen a la resta del país, però no pas a l'Estat espanyol, on “no hi ha cap vergonya com la de l'N-II” i han fet autovies allà on gairebé no hi ha trànsit. Va insistir, finalment, que l'única solució és tenir totes les competències.