Política

El debat dels candidats del 25-N, el més vist de la història de TV3

El programa va ser líder del dia, amb el 25,6% de quota de pantalla i 853.000 espectadors de mitjana

Més de dos milions de persones van connectar en algun moment amb el canal per veure el debat

El debat electoral entre els candidats a la presidència de la Generalitat d'aquest diumenge ha estat el més vist de la història de TV3 amb motiu d'unes eleccions al Parlament, amb una audiència acumulada de més de dos milions de persones. L'únic debat que ha reunit els set candidats va mantenir l'interès dels espectadors al llarg dels 150 minuts de durada amb el 25,6% de quota. Concretament, un total de 2.004.000 persones, el 28,9% de la població de Catalunya de 4 i més anys, el van veure en algun moment. A més, va ser el programa líder del dia a Catalunya, amb una punta màxima d'audiència de 981.000 espectadors.

Segons dades de Kantar media, el debat, emès en directe per TV3, va tenir una mitjana de 853.000 espectadors i el 25,6% de quota, i va ser el programa líder del dia a Catalunya. Amb una durada de 150 minuts, a partir de les 21.52, el debat va arribar a un màxim d'audiència de 981.000 espectadors, a les 22.55 i a les 22.58, poc abans d'acabar el primer dels dos grans blocs en què es va dividir el programa.

De la fragmentació de l'audiència per franges d'edat, cal destacar l'alt interès pel debat que van demostrar els joves, ja que un 36,6% dels espectadors de la franja d'edats entre els 13 i els 24 anys que en aquella hora consumien televisió l'estaven veient.

Amb aquestes dades, el debat d'aquest diumenge s'ha convertit en el més vist dels emesos per TV3 amb motiu d'unes eleccions al Parlament de Catalunya al llarg dels últims vint anys, i supera, amb més de 250.000 espectadors, l'audiència del d'ara fa just dos anys, corresponent a les eleccions de novembre del 2010, el segon més vist de tota la sèrie, amb 612.000 espectadors de mitjana.

Per la seva part, el canal de notícies 3/24 va emetre també, en diferit i a partir de les 23.00, el debat, amb una mitjana de 45.000 espectadors.

Però l'interès dels espectadors pel debat, transmès també, en directe per Catalunya Ràdio, va ser permanent a les xarxes socials: l'etiqueta de Twitter #debatTV3 va ser trending topic (conversa del moment) a nivell mundial, amb 160.000 tuïts, a un ritme de 16 piulades per segon; i el portal de notícies 324.cat va tenir una audiència de 43.000 usuaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.