Política

Compromís reclama a TVE que repare l'afront a la memòria de Guillem Agulló en els seus informatius

La locutora va confondre el jove independentista amb el seu assassí en la informació sobre l'“Operació Panzer”

L'ens sols va corregir la informació a través de twitter

El portaveu adjunt de Compromís, Fran Ferri, ha registrat hui una proposició no de llei per què les Corts Valencianes mostren el seu rebuig a la falta de sensibilitat mostrada per TVE pel fet de no emetre una correcció de la informació emesa en l'informatiu de dilluns 14 de juliol de 2014 sobre l'operació Panzer i reclamen una rectificació de la dita informació, així com una major cura en el tractament de les informacions relacionades amb víctimes de delictes d'odi com el de Guillem Agulló.

Compromís ha presentat aquesta iniciativa després que en la primera edició de l'informatiu de TVE d'ahir dilluns, s'emetera una peça de 30 segons sobre el juí que s'està celebrant a l'Audiència de València contra els neonazis detinguts en el marc de la citada operació. Aquesta peça va comptar amb la narració realitzada per la presentadora de l'informatiu i on, textualment, va afirmar: “En el banc dels acusats seuen dos militars, un regidor del partit ultra España 2000, i Guillem Agulló, l'assassí confés d'un jove de Burjassot a València en 1993”.

“D'aquesta forma –ha assegurat Ferri–, per als 1.651.000 espectadors que van seguir la programació informativa de TVE, Guillem Agulló va passar de ser víctima a ser un assassí confés. Aquesta lamentable errada es podria haver reparat en l'emissió de la segona edició de l'informatiu amb una correcció pública de la informació i la petició de disculpes. En lloc d'això, la cadena va decidir llançar únicament un missatge en una xarxa social, amb una difusió considerablement menor i un públic diferent del que va seguir el Telediario-1 amb la desafortunada narració”.

“Des de Compromís reclamem que TVE rectifique l'errada en l'emissió dels informatius i repare este greu afront a la memòria de Guillem Agulló”, ha conclòs Ferri.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]