Duart defensa la Diada també en rendibilitat
La cobertura de TV3 va tenir un cost de 162.000 euros; la del 2011, 358.000
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Brauli Duart, va considerar com a “adequada i proporcionada” la cobertura que TV3 va fer de la Diada i alhora en va defensar la rendibilitat en termes de costos i audiència. A petició del diputat de CiU, Albert Batalla va informar que el cost de la cobertura de la V va ser de 162.000 euros, amb una audiència del 25,5%. Duart va comparar aquestes dades amb les de la Diada del 2011, en la qual la programació de TV3 va tenir un cost de 358.712 euros amb una audiència del 15,4%. TV3 va programar la nit de la Diada del 2011 el telefilm Terra baixa, a la tarda es van reemetre Les veus del Pamano i un concert de Sopa de Cabra.
Quant a la cobertura de la mobilització dels partits i les entitats unionistes coincidint amb el 12 d'octubre, Duart va contestar que si la “proporció” de temps destinat en els informatius s'hagués decidit en funció dels assistents, “la cobertura no hauria estat la mateixa”. “Se li va donar una rellevància que altres actes amb xifres rellevants no tenen”, va assegurar. El PSC, el PP i C's van qüestionar la cobertura del cas Pujol: van parlar de desproporció entre el volum d'informació del 9-N i la que s'ha dedicat a l'expresident. El director de TV3, Eugeni Sallent, va contestar amb xifres que “parlen per si soles”. Segons va relatar, en els 97 dies transcorreguts des de la confessió de Pujol fins avui, els TN hi han dedicat 25 obertures i en total se n'han fet 116 notícies i un debat al .Cat.