Política

Els empresaris gironins, farts que l'Estat maltracti la demarcació en inversió

Denuncien que la manca de recursos en el pressupost per l'any que ve i l'incompliment dels anteriors va en contra del creixement econòmic gironí

Els empresaris gironins estan cansats de la poca inversió de l'Estat a la demarcació, que consideren que està perjudicant la recuperació econòmica després de la crisi de les comarques gironines, per la qual caldria que hi haguessin “polítiques i actuacions decidides a favor del creixement empresarial”. El Grup Impuls per Girona (GIG) –format per les cambres de comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu, les patronals FOEG i Pimec i el grup Fòrum Carlemany– va criticar ahir que la inversió prevista pel 2016 “continua estan molt per sota de l'aportació de la demarcació al PIB estatal” i que això suposa de nou una “manca de respecte de la disposició addicional quarta de l'Estatut”.

A més del poc que es pressuposta, denuncien el baix índex d'execució i els retards, que s'han convertit en “un problema endèmic” a les comarques gironines. Així, mostren el seu “cansament” per la manca de compliment dels ja escassos recursos que s'incorporen anualment al pressupost: “El grau d'execució és molt poc rigorós.” També subratllen el “constant incompliment” dels compromisos d'inici d'obres “al·legant diversitat d'excuses tècniques o econòmiques”‘.

L'N-II i altres casos

“El cas més dolorós”, pels empresaris gironins, continua sent l'N-II. Recorden que la ministra Pastor s'havia compromès a haver-ho licitat tot l'any passat i que es fessin les obres aquest, i que ara, a banda de dos trams amb terminis molt amplis, les inversions més importants es preveuen a partir del 2017, “tornant a perdre un temps vital”. El GIG remarca que el fet que passi això en “la principal via de comunicació, lliure de pagament, de l'Estat amb Europa” és un “clar reflex del poc interès” per Girona. També critiquen que no hi hagi cap previsió per l'N-260.

En general, denuncien que no es fa cap “estudi de la rendibilitat per l'execució d'infraestructures” i es continuen prioritzant obres en altres llocs tot i la seva poca demanda. Així, destaquen el creixement d'inversions radials del TAV mentre no es prioritza la millora del corredor mediterrani. En aquest sentit, recorden que “una obra de mínim cost i alta rendibilitat seria l'accés ferroviari al centre intermodal de Vilamalla”.

LA XIFRA

64,57
milions és la suma de les inversions previstes per a Girona en el pressupost general de l'Estat del 2016.

LA FRASE

A les comarques gironines ens calen polítiques i actuacions decidides en favor del creixement empresarial
Grup Impuls per Girona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guerra a europea

Ucraïna es retira de tres localitats en el front oriental

barcelona
política

Puigdemont suspèn l’agenda d’avui per la defunció de la seva mare

barcelona
Estat espanyol

Sánchez avança a les 11 la compareixença per anunciar si continua al capdavant del govern o no

barcelona
Estat espanyol

Sánchez revela avui la decisió després d’una onada de suport

Barcelona
política

Zero girs de guió per consolidar el vot convençut

barcelona
crònica

Comunes contra el casino

Clara Ponsatí
Candidata d’Alhora

“Els partits independentistes s’han entregat a Espanya”

Barcelona

El nou Trueta, el gran repte

Girona
infraestructures

Pistes independents: la clau

Barcelona