ERC pretén que el nou logotip estigui llest per la Diada
S'obre un concurs a dissenyadors per recuperar la sigla històrica
El guanyador es decidirà amb una votació
La direcció d'Esquerra confia que el nou logotip del partit, que recuperarà la sigla històrica d'ERC, estigui llest per la Diada. Amb aquest objectiu, els republicans van posar ahir en marxa tota la maquinària. Es va obrir un concurs dirigit a dissenyadors en què es podran presentar propostes fins al 25 de maig. Un jurat farà una primera selecció, de cinc logotips, i després l'executiva nacional acabarà decidint quins són els dos finalistes.
Aquest serà el primer pas, ja que després serà el torn dels ciutadans. Tothom que ho vulgui, sigui militant o no, podrà participar en una votació popular per triar la nova imatge corporativa de la formació. La votació es podrà fer per internet o presencialment en alguns locals. “Esquerra pertany als qui se l'estimen i el nostre logotip ha de respondre a aquest esperit obert”, manté el vicesecretari de comunicació i estratègia, Oriol Amorós.
Requisits
Els treballs que es presentin al concurs hauran de complir una sèrie de condicions: un equilibri gràfic entre els conceptes “Esquerra”, “República” i “Catalunya” –ara només hi surt “Esquerra”–; donar rellevància al triangle que sempre s'ha associat amb el partit des del 1931, i utilitzar, com a mínim, el color groc. També s'haurà d'adaptar a la territorial de la formació, on té sigles diferents: País Valencià, Illes Balears i la Val d'Aran.
LA FRASE
Promesa de la nova direcció
Durant la campanya electoral que Oriol Junqueras va fer per accedir a la presidència d'ERC, una de les seves promeses va ser recuperar la sigla original del partit. El líder republicà sempre defensa el republicanisme i una de les maneres de plasmar aquesta filosofia és tornar a posar en valor la R de Republicana i també la C de Catalunya. Però un altre dels motius de fons d'aquesta modificació és el de voler trencar amb l'etapa passada, que s'associa amb lluites internes. El 2006 va ser quan es va fer l'últim, i més arriscat, canvi en el logotip.