Un agent d'assegurances d'Olot cobrava als clients i no validava les pòlisses
Els Mossos investiguen l'abast del frau, que afecta almenys uns vuitanta clients
El cas es va destapar quan els mossos van aturar un ‘assegurat'
Els Mossos d'Esquadra fa setmanes que investiguen un cas d'estafa i apropiació indeguda, que fins ara afecta una vuitantena de clients de Catalana Occident i la mateixa companyia, que hauria perpetrat un agent comercial, Jordi Sala Busquets. Se sospita que cobrava en efectiu les assegurances que li contractaven però no ingressava els diners a l'empresa ni validava la pòlissa, de manera que els clients comptaven que estaven assegurats quan en realitat no ho estaven. Un dels primers casos que es van detectar i van contribuir a desemmascarar la presumpta farsa que tenia organitzada el comercial –un autònom que treballava, però, en exclusiva per a Catalana Occident– va ser el d'un conductor que va ser aturat en un control dels Mossos i va mostrar un document de la pòlissa de l'assegurança de l'automòbil quan li ho van demanar. Els policies van comprovar, in situ, si el cotxe tenia assegurança i van veure que als arxius de trànsit no els en constava cap de vigent. Però el conductor afirmava que estava al dia en el pagament dels rebuts i que la pòlissa estava en regla.
Darrere d'aquest episodi, altres clients que havien contractat la pòlissa a través de Sala també van rebre trucades de la companyia en què se'ls reclamava el pagament del darrer rebut. Algunes persones que havien fet el contracte amb aquest comercial es trobaven que els agafava els diners, ja que es guanyava la seva confiança, i els comentava que no calia que es preocupessin, que ell es feia càrrec de fer tots els tràmits. I com que actualment, en els casos de les assegurances de vehicles, no és obligatori dur la pòlissa al damunt, la gent creia que ho tenien correcte.
Quan va constatar les irregularitats, la companyia d'assegurances va dur a terme la seva investigació i va trobar indicis que no havien ingressat a les seves arques els diners d'algunes pòlisses. Catalana Occident va optar per presentar una denúncia contra l'agent comercial, en què va comptabilitzar que eren prop de vuitanta els clients que s'havien vist afectats per les pràctiques anòmales de Sala. A banda de la denúncia global de l'empresa, molts dels perjudicats han formulat a títol personal denúncies als Mossos i d'altres també a la policia local d'Olot. Sala ja va ser citat a declarar com a imputat a la comissaria dels Mossos de la ciutat.
LES XIFRES
LA DATA
Contracte rescindit i entrada prohibida al local
La companyia, tan bon punt va descobrir les presumptes martingales perpetrades per Jordi Sala, va optar per rescindir el contracte a l'agent i li va prohibir accedir a les instal·lacions que utilitzen els comercials al carrer Bolós, així com als terminals informàtics.
Sala formava part de l'equip de comercials que, com a autònoms, treballen en exclusiva per a Catalana Occident buscant clientela a la Garrotxa. L'empresa, després d'un període de formació, els ofereix un local per fer els tràmits i tractar amb els clients, encara que siguin autònoms. Aquest equip d'agents treballen al marge d'altres corredories d'assegurances que també treballen a la ciutat i ofereixen els productes de Catalana Occident però també d'altres companyies.