Administracions

Palamós canvia la gestió del pàrquing de la platja

Des de l’1 d’abril tindrà dues zones diferenciades amb tarifes diferents

L’aparcament de la platja Gran de Palamós canvia de model de gestió a partir del pròxim 1 d’abril i quedarà configurat en dos àmbits separats durant els períodes que siguin de pagament: la zona asfaltada, que és competència de Ports de la Generalitat, i que explota (de l’abril al setembre), i la zona de sauló (juliol i agost), que competeix a Costes de l’Estat i que gestionarà l’Ajuntament. La resta de mesos que no sigui de pagament els dos àmbits seran una sola unitat i de caràcter totalment gratuït, com fins ara.

Tots dos es regiran per tarifes diferents, a diferència d’ara. Per un costat, l’aparcament gestionat per Ports, a la zona asfaltada, serà de pagament de l’abril al setembre. Els veïns tindran els primers 30 minuts gratuïts i podran aparcar-hi per 4 euros al dia, segons un preacord entre Ajuntament i Ports de la Generalitat. Entre l’abril i el setembre aquesta zona no estarà connectada amb la resta de terra i l’entrada serà exclusivament per l’avinguda de l’Onze de Setembre.

Pel que fa a la zona de sauló, que quedarà separarà de l’altra i que gestionarà l’Ajuntament a través de la concessionària de les zones d’aparcament municipals, tindrà l’entrada pel carrer Aragó amb passeig del Mar. En el període de pagament (juliol i agost) s’organitzarà en dues fileres, una en bateria i l’altra en fila, per guanyar espai central de pas i maniobra, amb una rotonda provisional al final per sortir per la mateixa zona d’entrada. Durant els mesos de juliol i agost passarà a ser, doncs, zona vermella d’estacionament i els veïns del municipi pagaran 0,20 cèntims al dia; els que acreditin treballar a Palamós, però que no siguin residents, pagaran 1 euro al dia. Per a la resta d’usuaris la tarifa per poder estacionar serà d’1,5 euros l’hora (amb un màxim de 4 hores), amb l’objectiu de promoure la rotació, segons va explicar el regidor de Mobilitat, Albons Bartolomé. L’alcalde, de Palamós, Lluís Puig, diu que aquesta model es fa per assegurar les millors condicions d’estacionament per als veïns del municipi, gestionant la zona de sauló.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró