Administracions

El pla director del port de Palamós, sense data

L’Ajuntament confia que pugui entrar en vigor al llarg del 2022

Un canvi normatiu ha obligat a refer-lo

L’equip de govern de Palamós, d’ERC, no pot assegurar quan entrarà finalment en vigor el pla director del port, si bé confia que pugui ser al llarg del 2022. Aquesta reivindicada eina administrativa, que va amb un retard de més de quatre anys, és clau per poder definir clarament els usos de la zona portuària. El pla regularà els usos de sectors importants d’oci i restauració, com la Planassa, entre altres espais. El principal escull ha estat que no s’aprovés el document inicial del pla especial del port abans que entrés en vigor la nova llei –llei 10/2019, de ports i de transports en aigües marítimes i continentals–, i això ha comportat que la tramitació hagi de començar de nou. En la pràctica: en modificar-se els criteris per a la redacció del pla, es va tornar a la casella de sortida.

L’alcalde, Lluís Puig, ha expressat reiteradament que és conscient que potser aquesta modificació de criteris sigui necessària, però lamenta la situació en què ha quedat el procés urbanístic del port de Palamós.

Un dels punts que van preocupar de la nova tramitació és com quedaria el procés participatiu que es va fer; de fet, Ports en va fer bandera en ser el primer pla que ho incorporava. Algunes de les conclusions que es van recollir en aquest procés van ser facilitar la continuïtat del passeig del Mar i la integració del port a la vila, millorar la gestió i l’adequació de la zona d’aparcament, i també la mobilitat del trànsit rodat a la façana portuària. També es va parlar de renovar les edificacions i promoure nous usos portuaris i dels esports nàutics, en especial la formació i l’escola de vela, o potenciar l’activitat pesquera.

LA XIFRA

4
anys.
El pla director del port (abans pla especial, que s’havia d’enllestir en un any) ja acumula un retard de més de 4 anys.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Alcaldes de municipis de l’Alt Empordà amb estació crearan un grup de treball per coordinar accions

FIGUERES
habitatge

El Consell de Garanties avala el nou decret que regula els pisos turístics

barcelona
la convenció del clima de dubai

Més de 130 països firmen una declaració a la COP28 sobre alimentació, agricultura i clima

barcelona

La UPC desenvolupa esculls fets de residus industrials per protegir la línia costanera

BARCELONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

La FAO demana que el fons de danys de la COP28 arribi als agricultors més vulnerables

barcelona

Se celebra la segona edició de La Solidària a Salt

SALT
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Precipitacions al nord-est i als Pirineus

Barcelona

Una donació anònima d’1,2 milions permet al Clínic renova la unitat per tractar el VIH i la sida

barcelona
SOCIETAT

El TSJC anul·la una licitació de serveis a Girona per “discriminar”

girona