Administracions

roses

Roses inicia el complex procés per acabar el passeig marítim

L’alcalde de Roses, Josep Maria Martínez (PSC), explica que es vol tornar a iniciar el procés per dur a terme la finalització del darrer tram que queda pendent per acabar el passeig marítim. Aquest va des de la rambla dels Ginjolers fins al port esportiu. Martínez afirma que el govern, un tripartit format, a més del PSC, per Junts i Gent del Poble, vol deixar, aquest mandat, “enllestida la tramitació” i poder “penjar el cartell que les obres ja tenen un termini”. Martínez i el seu equip tenen clar que és un projecte de gran envergadura, molt complex.

Reformulació

L’obra, però, s’està reformulant. El nou govern no és partidari de fer l’espigó submergit a la platja de la Perola. Amb tot, aquest ja té l’autorització del Ministeri de Transició Ecològica, si bé està aturat per qüestions burocràtiques. És en aquest escenari que l’alcalde vol reformular el projecte i, a la vegada, estalviar-se aquest espigó. L’obra ha de ser una estructura perpendicular a l’espigó a la rambla Ginjolers i evitar els desplaçaments de sorra per culpa dels temporals. Martínez destaca que la idea del govern és que no tot el passeig sigui de sorra. Aquest és un dels punts que es vol plantejar a l’Estat.

El govern anterior hi proposava propostes lúdiques, com ara un edifici de serveis i l’arranjament de tot l’espai. L’actual es decanta per replantejar el projecte per ubicar-hi uns espais lúdics, però combinats amb altres de científics que s’estan estudiant.

Tres administracions

Aquesta obra és un repte i no és gens fàcil. Per tirar endavant aquest projecte que fa dècades que es posa sobre la taula, cal arribara un acord entre diverses administracions: a banda de l’Ajuntament, l’Estat i la Generalitat.

Precisament, Ports de la Generalitat gestiona un aparcament en aquest espai. La pèrdua de places –l’aparcament el gestiona una empresa arran d’una concessió– pot comportar una compensació. També hi ha la possibilitat de fer un aparcament soterrani; un estudi de viabilitat que es va fer durant l’anterior mandat destacava que, perquè fos viable econòmicament, calia que aquesta infraestructura anés lligada a places d’aparcament de zona blava en superfície.

Joan Plana, portaveu d’ERC, a l’oposició, destaca que s’està davant d’una obra important, de consens, per la necessitat de posar fi a un repte que es té pendent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

S’aprofita aigua sobrant de neteja per reomplir una bassa d’extinció d’incendis

Castellví de Rosanes
SOCIETAT

Un musical de l’alumnat de l’escola Àgora al Teatre Municipal de Girona

girona
GIRONA

La UdG premia onze treballs de recerca d’alumnes de batxillerat

GIRONA

La Copa Amèrica accelera l’arribada dels Mossos al Port

Barcelona

La proposta de zonificació escolar s’enllestirà el juliol

Terrassa

Detingut un noi de 18 anys per intent d’homicidi per una baralla del març a La Rasa

Terrassa
canvi climàtic

L’Índia tanca les escoles de diversos estats per una onada de calor extrema

barcelona

Llum verd als tràmits per ampliar la comissaria dels Mossos de Sant Martí

Barcelona

El Taulí estrena una unitat d’Urgències de curta estada

Sabadell