L'estació de Cambrils, a 13 metres de terra

On no hi ha cap mena de dubte que es construirà una estació nova és a Cambrils, ja que el Ministeri de Foment en va posar a licitació les obres al gener per 22,8 milions d'euros. La terminal tindrà un disseny avantguardista i es construirà a 13 metres d'alçada. En aquest punt, el corredor mediterrani passarà elevat sobre grans pilones per evitar-ne l'efecte de barrera, en un viaducte de 746 metres de llarg, i una amplada entre 12,6 i 28 metres segons si hi passen dues o quatre vies. L'estació tindrà dues andanes de 213,4 metres de llarg i sis d'ample, protegides per sengles marquesines. L'edifici constarà d'un vestíbul d'accés a la planta baixa, amb cafeteria i botigues, zona de venda de bitllets i serveis al viatger, despatxos i la secció de manteniment. La connexió amb les vies, que seran a dalt, es farà amb escales i dos ascensors a cada andana. Un segon edifici, més petit, inclourà cambres per al personal, serveis i instal·lacions ferroviàries.

La urbanització del voltant tindrà un vial d'accés que permetrà aturar-se a davant de l'edifici –hi haurà zona de càrrega i descàrrega i estacionament de busos i taxis– i donar el tomb sencer per sortir-ne sense haver de fer cap maniobra. L'aparcament, per a 160 vehicles, comunicarà amb l'estació per l'espai de sota del viaducte, plantejat com una gran plaça per a vianants amb aparcament de bicicletes, mobiliari urbà i parterres enjardinats.

La terminal es construirà sobre el corredor mediterrani, que passa uns quants quilòmetres a l'interior del nucli urbà de Cambrils, per la qual cosa caldrà allargar un tram nou amb rails perquè el Tramcamp continuï des de la via actual fins a l'estació nova, en un traçat que discorrerà en gran part paral·lel a la sortida per la carretera de Montbrió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Girona

Retransmissió radiofònica de la nova Orquestra Filharmonia

Girona
infraestructures

L’R3, R4, R7 i R12 afectades pel robatori de coure reuperen la normalitat

barcelona
MEDI AMBIENT

El govern aposta pel reagrupament de ramats per evitar atacs de l’os bru

Boldís
SERVEIS

Més freqüència de pas en el bus del Parc Nacional d’Aigüestortes

Pobla de Segur
societat

Mor Mari Valldeperas, històrica del voluntariat a Sabadell

societat

900 joves atesos en set mesos al servei d’acompanyament emocional del govern

barcelona
Girona

El PSC, indignat per la pèrdua de línies a La Baldufa

Girona
MEDI AMBIENT

El pàrquing regulat per accedir al pantà de Sau es reactivarà el dia 22

Sau
Medi Ambient

El pantà de Sau s’omple de curiosos per tornar a veure l’església envoltada d’aigua

barcelona