Infraestructures

Nadal diu que la carretera d'Horta repara «en part» el deute amb l'Ebre

El conseller inaugura l'obra entre protestes de la plataforma de la Terra Alta i de Salvem lo Canalet

«El govern de Catalunya, en nom del poble de Catalunya, li deu, a aquesta part del país, tot allò que no té i ha de tenir», va sentenciar Nadal, just abans d'afegir-hi que la inauguració de la nova carretera d'Horta de Sant Joan a Xerta representa «la voluntat política i el compromís moral d'anar saldant aquest deute». «No sempre ha estat possible, ni hi ha hagut la voluntat de fer-ho», va remarcar Nadal. Així, el conseller va recordar que els alcaldes de la Terra Alta sempre li havien dit que era una actuació «molt urgent» i necessària, tot i que era una inversió milionària, en una zona poc poblada i amb complicacions de tot tipus, ja que la carretera s'endinsa al massís dels Ports. De fet, els alcaldes d'Horta de Sant Joan, Prat de Comte, Benifallet i Xerta van aprofitar els parlaments –fora del protocol previst– per agrair l'esforç de la Generalitat i per destacar que l'obra millorarà la comunicació del Baix Ebre, la Terra Alta i la comarca del Matarranya.

el contrapunt

Montilla es perd una foto de reconciliació

gustau moreno

El president de la Generalitat va suspendre ahir, per motius d'agenda i només tres hores abans de la inauguració de la carretera, la seua visita a Horta de Sant Joan. José Montilla va enviar-hi el conseller Nadal, que ja havia tingut altres topades amb la plataforma de la Terra Alta i que ahir també va ser rebut amb pancartes i silenci pel col·lectiu veïnal Salvem lo Canalet. En qualsevol cas, l'acte es va fer en terme de Xerta. Per tant, va quedar clar que Montilla no tenia cap interès a aconseguir una foto de reconciliació amb l'alcalde d'Horta, el convergent Àngel Ferràs, tot i que ahir era l'oportunitat perfecta per fer-ho. No s'inaugura una carretera de 41 milions cada dia, i encara menys a la Terra Alta.

Horta i Tortosa, a uns 25 minuts

G.M.

Les obres a la carretera de Xerta a Horta de Sant Joan, amb un pressupost de 41 milions d'euros, han permès eixamplar i suavitzar els revolts a l'itinerari format per la T-330, la T-333 i l'N-230b. El recorregut ha quedat escurçat en uns dos quilòmetres, i els 20,6 quilòmetres actuals permeten anar de Tortosa a Horta en poc més de 25 minuts. De fet, Joaquim Nadal i el director general de Carreteres, Jordi Follia, van destacar que l'obra servirà per afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció, així com la mobilitat a les Terres de l'Ebre i la connexió amb el Matarranya. Els treballs van començar l'octubre del 2006 i han hagut de fer-se per fases, tot habilitant desviaments alternatius i havent d'afrontar retards per la pluja, les nevades, el vent i l'incendi de l'estiu passat a Horta de Sant Joan. L'actuació es completarà ara amb una àrea de descans a la cruïlla amb la carretera del Pinell de Brai.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
urbanisme

Alella tira endavant el projecte per urbanitzar la Serreta i El Pla

alella
mobilitat

Mataró comença demà a multar a l’illa de vianants del centre

Mataró
indonèsia

Les autoritats es preparen per fer front a l’erupció del volcà Ruang

barcelona
LA CRÒNICA

Les mestres que fan collir pedres

CRÒNICA

Defensors davant la burocràcia

Societat

L’Ajuntament de Badalona estudia ara com reobrir l’alberg municipal

Badalona
Teresa Prados
Portaveu de No esteu soles, en defensa de les víctimes d’agressió sexual

“Les víctimes senten que han provocat l’agressió sexual”

Badalona
Societat

Planten el Dimoni de les Festes de Maig a Badalona

Badalona
equipaments

Enderrocament “d’urgència” i “per seguretat” de l’edifici de l’Escola de Vela

platja d’aro