Infraestructures i serveis

Tallen la Solfa d’Olot per reclamar que “s’acceleri” la variant

Una quarantena de persones s’han concentrat per exigir solucions i denunciar un “greuge” històric

Els manifestants demanen a l’Ajuntament que prengui mesures mentre la nova via no sigui una “realitat”

Una quarantena persones han tallat aquest divendres a la tarda la Solfa d’Olot (Garrotxa), una de les principals artèries del municipi, per reclamar a la Generalitat que “acceleri” la construcció de la variant i a l’Ajuntament, que prengui mesures per “apaivagar els greuges” mentre la via no sigui una realitat.

La plataforma ’No és un vial, és un carrer!’ ha decidit tallar aquesta via, una de les artèries principals de la ciutat, per denunciar la situació. Ho han fet en els dos sentits de la marxa i tenen previst que s’allargui fins a les vuit del vespre, amb una interrupció de 45 minuts per deixar pas als vehicles i evitar cues. Des de la plataforma, però, ja han avançat que si la situació no es resol mantindran les protestes.

La mobilització es reprèn tot just un any després que el consistori va “tombar” la moció que els veïns van presentar per reclamar restriccions al pas de vehicles de gran tonatge. La protesta persegueix dos objectius. D’una banda, instar la Generalitat a què “acceleri els tràmits” per construir la variant d’Olot. De l’altra, que l’Ajuntament prengui una “bateria de mesures” per fer front al “mentrestant”.

“La variant va fent i confiem en la Generalitat però necessitem protecció en el dia a dia”, ha advertit la portaveu de la plataforma, Duaita Prats. La’entitat critica que mai s’ha invertit en aquesta zona i que, per si això no fos suficient, els pressupostos aprovats aquest dijous no preveuen “ni una sola partida” per millorar la situació. “Aquest tram ha d’estar blindat i pacificat”, ha insistit.

En aquest sentit, ha afirmat que destinar-hi diners del pressupost municipal és “el mínim que es pot fer per un tram que històricament ha estat sacrificat”. “Fa de corredor de mercaderies i els pressupostos no defineixen res d’això”, ha lamentat. “És un tram que històricament està sostenint l’economia de la comarca i històricament ha rebut 0 euros per part del consistori”, ha dit.
 
“Estem molt saturats que el calendari vagi avançant i pel nostre tram la única cosa que passin siguin els 20.000 vehicles de sempre, inclosos els camions de més de 9 tones”, asseguren.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES
Equipaments

Reclamen a Collboni un casal d’avis als jardins de Pedralbes

Barcelona
Patrimoni

Jornades sobre el monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron

Barcelona
Urbanisme

Obre el primer tram d’un carril bici a la travessera de les Corts

Barcelona