Infraestructures i serveis

El canvi d’estació genera oposició

La Iaeden, la Plataforma pel Transport Públic, la CUP (al govern) i el Col·legi d’Arquitectes volen fer-la subterrània

Diverses entitats han expressat el seu desacord amb la tria de la part majoritària del govern. De totes les opinions expressades, la més destacada és la de la CUP de Figueres, una formació amb un regidor al govern de la ciutat. Aquest grup aposta per fer subterrànies de les vies del tren convencional i troba “inacceptable” que Figueres renunciï a tenir estació de tren i aposti per traslladar-la a Vilafant. “El trasllat de l’estació de tren a Vilafant fa perdre capitalitat a Figueres”, diuen.

Afirmen també que el cost de la variant nord és superior al de fer-la subterrània i diuen que l’excés de pendent fa que no hi puguin passar trens de mercaderies. Consideren que el cost de l’opció nord seria d’uns 100 milions d’euros. Retreuen als “representants públics de l’Ajuntament” que facin un estudi en contra de la voluntat “majoritària” dels figuerencs. Asseguren que és “inaudit”.

El Col·legi d’Arquitectes (COAC) considera “vital” la conservació de les dues estacions de tren perquè reduiria l’impacte ambiental i ajudaria a no perdre la capitalitat de comarca i proposa fer-la subterrània o el sistema de trinxera per cosir els dos costats de la ciutat. La Iaeden-Salvem l’Empordà parla també que la del nord és una opció més cara que la de fer subterrànies les vies pel centre de Figueres. Indiquen que “per enllaçar amb la línia de Portbou al terme de Vilabertran cal superar diverses carreteres i travessar zones inundables” i afirmen que “ni l’estació de Vilafant ni la platja de vies amb les andanes tenen la capacitat necessària per operar 60 trens de la línia de Portbou i els seus viatgers”. Parlen que l’opció de “trinxera” elimina passos a nivell i diuen que la del nord té unn impacte mediambiental i paisatgístic “molt gran”.

“Inadmissible”

La Plataforma Promoció Transport Públic (PTP), per la seva banda, considera “inadmissible” la previsió de trasllat de l’estació urbana de Figueres a Vilafant, que preveu el POUM de Figueres que ara està en tràmit. Es tracta, a parer seu, d’una “agressió” contra el model de transport que més aporta a la mobilitat sostenible i que té un menor impacte ambiental. A més, reivindica el “manteniment de l’estació urbana de Figueres i la permeabilització de l’actual via convencional”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El govern obligarà les grans marques de roba a oferir un ventall més ampli de talles

barcelona
gastronomia

Concurs per escollir el millor sommelier català

Barcelona

Barcelona licita el projecte per fer un institut escola, un poliesportiu i un espai memorial a la Model

Barcelona
societat

Exploraran com la tecnologia blockchain pot mitigar els efectes del canvi climàtic

girona
societat

Destinen més de 560.000 euros a solucionar les “deficiències” del museu de Tossa de Mar

tossa de mar

Renovat el paviment del mercat de la Boqueria de Barcelona

Barcelona
Medi natural

Collserola redueix la plaga en 5 senglars per km²

barcelona

Detinguts els autors d’un crim de revenja entre clans francesos a Salou

SALOU

Augmenten un 3% els catalans a l’estranger

barcelona