Infraestructures i serveis

Front comú territorial per potenciar l’aeroport

L’AGI acorda que cal consensuar una estratègia conjunta de la Generalitat, la Diputació de Girona, la Cambra de Comerç de Girona i els principals ajuntaments gironins per potenciar la infraestructura

L’Associació per al Desenvolupament de les Comarques Gironines (AGI) –formada pel govern català, la Diputació de Girona i la Cambra de Comerç de Girona– va acordar ahir en assemblea fer un front comú en el qual també s’incloguin els principals ajuntaments gironins per impulsar l’aeroport de Girona. L’AGI considera que la col·laboració municipal és indispensable per al bon funcionament d’una estratègia territorial i que és important que els ajuntaments participin en les decisions territorials sobre l’aeroport Girona-Costa Brava.

Així, es preveu que des d’aquest espai de coordinació es podrà fer el seguiment de les actuacions aeroportuàries i vetllar perquè es duguin a terme les inversions previstes. L’objectiu de l’estratègia territorial és establir mecanismes que tractin tant la promoció turística, com la mobilitat aeroportuària, però també fer un seguiment del pla director de l’aeroport i també buscar accions estratègiques.

Pel que fa a la mobilitat aeroportuària, es considera que cal establir un pla de mobilitat i assegurar la connexió entre l’aeroport i la línia d’alta velocitat, a més de garantir les connexions d’autobusos o altres transports amb els municipis.

Seguiment de les taxes

En relació amb la gestió, l’AGI destaca la importància de fer un seguiment del pla director de l’aeroport de la Costa Brava i del DORA, i també fer pressió i seguiment de les qüestions aeroportuàries, especialment de les taxes que es cobren a les companyies per passatger.

Sobre les accions estratègiques, l’AGI considera important crear un agent prospector de noves rutes interessants i realitzar estudis, especialment d’impacte econòmic, que avaluïn els resultats obtinguts.

En l’assemblea general ordinària, l’AGI va destacar que, després de dos anys de pandèmia i plantejant l’escenari d’una nova realitat postcovid, ja és el moment de fer una anàlisi del present i el futur de l’aeroport, que és “una eina de promoció turística i una infraestructura de mobilitat important que cal potenciar”. En aquest sentit, destaca que “més enllà de ser una peça cabdal per al sector turístic també dona valor afegit a tota l’àrea geogràfica de les comarques gironines, generant un impacte econòmic directe i indirecte”.

En la reunió celebrada a la Generalitat a Girona van assistir, entre d’altres, la delegada territorial, Laia Cañigueral; el secretari de Mobilitat, Isidre Gavín; el president de la Diputació, Miquel Noguer, i, telemàticament, el president de la Cambra de Girona, Jaume Fàbrega, i la directora general de Turisme, Marta Domènech.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La Fundació MAP reforça les inversions i incrementa serveis

ripoll

Anna Ferrer, doctora honoris causa de la UdG

girona

La DGAIA retira la custòdia als pares de les dues germanes bengalines que van denunciar un matrimoni forçós

Barcelona

La UdG tanca el congrés de raonament probatori Michele Taruffo amb 800 participants

girona

Apareixen cinc nous casos a Catalunya de la verola del mico

Barcelona

Més de 2.000 persones del Bisbat de Girona participen en la fase diocesana del Sínode

girona

El Suprem pregunta al TJUE si limitar les llicències de VTC és compatible amb la llibertat d’establiment

Barcelona

Vaga de fam a Celrà en defensa del català a l’escola

celrà

L’Ajuntament de Barcelona comprarà finalment 35 locals en el marc del programa Amunt Persianes

Barcelona