Infraestructures i serveis

Encarrilat el tramvia del Camp de Tarragona

El Departament de Territori preveu poder començar les obres a partir de l’any vinent

El projecte de tren tramvia del Camp de Tarragona agafa velocitat. Les obres començaran l’any vinent i la primera fase per unir Cambrils i Vila-seca tindrà un cost estimat de 150 milions d’euros. Més endavant, Vila-seca connectarà amb Tarragona i Reus, amb un traçat nou que no utilitzarà la línia ferroviària actual d’Adif. Aquest dilluns representants del Departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori van exposar als alcaldes de la regió el resultat de les al·legacions rebudes.

La Generalitat ha acceptat bona part de les reivindicacions que havien fet els ajuntaments. Així, el nou mitjà de transport funcionarà amb ample internacional, no utilitzarà les vies d’Adif i l’operador serà Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Alhora, als nuclis urbans no hi haurà catenàries, que quedaran únicament a les zones interurbanes, on els combois podran arribar aproximadament als 100 km/h.

En la primera fase, el recorregut entre Cambrils i Salou serà el mateix que seguia l’antiga línia ferroviària. A l’altura de l’estació de Salou - Port Aventura, el tren tramvia tindrà un traçat nou, que anirà fins a l’estació de tren de Vila-seca. Això permetrà connectar aquest nou servei amb la xarxa de rodalies ja existent. En tots els casos, quan les vies passin per l’interior de les ciutats quedaran integrades en la trama urbana i l’accés als vagons serà a peu pla. Hi haurà entre onze i dotze estacions.

El secretari general del Departament de Territori, Ricard Font, va exposar que la primera fase s’engegarà en les properes setmanes, quan es posi a licitació el projecte constructiu. “Durant el 2022 començarem la licitació dels tramvies i de la part de tallers”, va especificar Font. Aquests tallers se situaran a Vila-seca, que passarà a ser el nucli connector de la mobilitat al Camp de Tarragona, ja que també està previst que s’hi faci la futura estació intermodal de la regió.

La segona fase del projecte és la que ha d’unir Reus i Tarragona, passant per Vila-seca i el terme municipal de la Canonja. El recorregut encara no és clar, però els alcaldes aposten perquè sigui paral·lel a l’N-340, passant pels barris de Ponent i fins a la plaça Imperial Tàrraco.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MEDI AMBIENT

El fiscal demana presó per a tres directius de Dictesa per l’incendi de la planta de Montornès

BARCELONA
educació

Niubó promet abordar l’“infrafinançament” de la pública però també de la concertada

barcelona
societat

Martínez promet 6.000 noves places a centres de dia

barcelona
llengua

Recurs al TC de les famílies de l’escola de Canet reclamant que se’ls garanteixi l’immersió

barcelona
salut

Salut incorpora la prova de detecció del virus del papil·loma humà al Barcelonès Nord i Maresme i al Vallès Oriental

BARCELONA
infraestructures

L’estació del Nord de Barcelona es remodela i queda tota a planta baixa

barcelona
Serveis

Reforcen la cobertura 5G al litoral de Barcelona coincidint amb la Copa Amèrica

BARCELONA

Un marcador diferencia entre celiaquia i sensibilitat al gluten

Terrassa
SOCIETAT

L’ACA estudiarà com reduir el risc d’inundació del Monestir de Montserrat

Monistrol de Montserrat