L’estudi de l’estació del TAV de l’aeroport de Girona, a informació pública
S’hi dibuixen dues opcions, però el ministeri aposta per la que situa les instal·lacions ferroviàries més la vora de la terminal aèria
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha posat a informació pública l’estudi informatiu per a la construcció de l’estació del TAV de l’aeroport Girona Costa Brava. En el document es confirmen les dues opcions que al novembre va avançar el ministeri , una de les quals és la que compta amb més probabilitats de ser finalment escollida, l’anomenada opció 2: una estació situada en un extrem del PAET (esplanada de vies on els mercaderies s’aparten per deixar passar el TAV). L’altra opció, la 1, és fer l’estació al PAET mateix, que caldria ampliar. En tots dos casos, les futures instal·lacions estarien dins del terme de Vilobí d’Onyar, però la 2 es trobaria més a la vora de l’aeroport.
L’estació -ha explicat avui el ministeri- es planifica en dues fases: una primera per al transit dels trens de pas i una segona, apta tant pels de pas com per una connexió destinada als procedents de Barcelona. Això últim obligarà a construir un ramal de via única d’uns 3,8 km. Si, com sembla, es tria l’opció 2, la connexió entre l’estació i l’aeroport consistiria en una passarel·la. Si fos l’altra, la es realitzaria amb un servei d’autobús.
L’estudi s’ha publicat avui al BOE i a partir d’ara hi ha 30 dies per presentar-hi observacions.