Infraestructures i serveis

Sabadell proposa que la Ronda Nord sigui soterrada

És la “proposta de màxims” que farà arribar al govern de la Generalitat pel seu terme municipal després que l’executiu català i l’espanyol signessin el protocol per redactar i finançar el tram de la B-40 entre Terrassa, Sabadell i Castellar

L’Ajuntament de Sabadell proposarà al govern de la Generalitat un traçat soterrat per a la ronda Nord, segons ha avançat el Diari de Sabadell i ha confirmat l’ACN de fonts municipals. El consistori vallesà vol que el vial que ha d’unir Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès, i que ha de donar continuïtat al traçat actual de la B-40 o quart cinturó des de Terrassa, transcorri pel seu terme municipal amb dos túnels de dos carrils per sentit.

Els túnels tindrien uns sis quilòmetres de longitud, es farien utilitzant una tècnica similar a la de l’ampliació d’FGC i anirien des del Parc Agrari, ubicat al límit del terme municipal, fins a la carretera de Prats de Lluçanès, on connectaria amb l’actual ronda Oest. El traçat és una “proposta de màxims” i una “primera aproximació” del departament d’Urbanisme de Sabadell.

El govern municipal liderat per la socilaista Marta Farrés ha encarregat un estudi a una enginyeria per conèixer la viabilitat econòmica. “Tot el que sigui possible ha d’anar soterrat. Serà una ronda, no un carrer o un carril bici. Un carril per banda seria quedar-nos com fins ara i no podem gastar per gastar”, ha comentat Farrés en declaracions al Diari de Sabadell. Segons el consistori de la cocapital del Vallès Occidental, aquest projecte sota terra evita molèsties als veïns i redueix l’impacte paisatgístic, però també és més costós: entre 90 i 100 milions d’euros, que podria ser de més de 200 milions i se suma el traçat fins a Terrassa.

La proposta es produeix després que el juliol passat el govern espanyol i el de la Generalitat van signar el protocol que ha de garantir la redacció i el finançament per a fer realitat la Ronda Nord de la B-40 a canvi de 914 milions per a infraestructures. Així es desencallava una dels qüestions que van permetre que el PSC donés suport als comptes de la Generalitat, tot i que ERC està en contra d’aquesta infraestructura, i el conveni definitiu està previst que es faci efectiu el proper mes de novembre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La ronda de Dalt, una ferida que supura

Barcelona
Agustí Cortés
Bisbe de Sant Feliu de Llobregat

“Quan es va fer la partició, aquí no hi havia res que pogués ser un bisbat”

Barcelona
Oscar Palomino i Joan Hernàndez
Portaveus de Millorem Barcelona

“Si no tapen la ronda del Mig, farem talls quan torni el Barça”

Barcelona

“Per què no fan primer el tram més perjudicial per a la salut?”

Barcelona

“No volem una paret amb plantes”

Barcelona
GIRONA

Girona busca l’equilibri entre l’auge ciclista i els veïns

GIRONA
opinió

La ronda de Dalt i la ciutat construïda

Arquitecta en cap de l’Ajuntament de Barcelona
Olot

Recullen firmes per preservar l’únic espai verd del Montsacopa

Olot

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró