Infraestructures i serveis

Els canvis ferroviaris al Camp de Tarragona han fet perdre mig milió de viatgers

L’associació per a la Promoció del Transport Públic ho atribueix al trasllat de les cèntriques estacions de Salou i Cambrils

Els canvis de fa quatre anys en la línia R16, que abans passava pel centre de Salou i de Cambrils, han fet que es perdi al voltant de mig milió de passatgers per les dificultats d’accés a les estacions. Així ho denuncia l’associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), que lamenta que la línia de Tortosa hagi experimentat “un canvi significativament negatiu que va marcar la mobilitat al Camp de Tarragona després de la darrera circulació del servei ferroviari al tram de Port Aventura-Salou-Cambrils”.

L’associació assenyala que “actualment, les persones usuàries que han d’utilitzar el servei a Salou i Cambrils es veuen obligades a fer-ho a la nova estació de Cambrils (a 30 minuts a peu del centre), a Port Aventura (25 minuts a peu des del centre de Salou) o a anar fins a Vila-seca”. Aquest fet ha motivat un augment substancial del temps de viatge i ha fet que moltes persones hagin canviat el tren pel vehicle privat, segons la PTP, que calcula que amb aquest canvi “han perdut aquest servei i han hagut de buscar alternatives les prop de 675.000 persones usuàries que es van registrar als últims anys a les estacions cèntriques de Salou i Cambrils”. L’associació calcula que aquestes estacions han perdut al voltant de 450.000 viatgers. I pel que fa a l’estació de Port Aventura, “continua sent pràcticament l’estació del ressort temàtic, que queda buida a l’hivern” perquè la majoria dels viatgers es desplacen a l’estació de Vila-seca.

La PTP assegura així mateix que “la demanda de la línia regional R16 ha baixat un 40% des de la inauguració de la nova variant, que actualment presenta un temps de viatge de vuit minuts més en el tram Tortosa-Tarragona que per l’antiga línia”.

Lentitud al TramCamp

L’entitat lamenta el retard que està patint el projecte del TramCamp. El febrer de 2021 es va presentar el primer estudi informatiu del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona de Ferrocarrils de la Generalitat. El gener del 2022, dos anys després del cessament del servei del tram Port Aventura-Salou-Cambrils, va començar la redacció del projecte constructiu del primer tram del tren-tramvia del Camp de Tarragona, i el 2023 va veure la llum l’estudi informatiu del nou tramvia del Camp de Tarragona cap a Reus i Tarragona. El projecte, segons la PTP, ha de permetre recuperar un servei eficient de transport públic a les zones centrals de Salou i Cambrils, “que mai s’hauria hagut d’eliminar”, i critica que l’Ajuntament de Salou ho vegi com una barrera urbana. L’entitat confia que les obres comencin aviat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Amposta augmentarà la presència policial per frenar els furts

AMPOSTA
urbanisme

El nou POUM perfila com serà la ciutat d’aquí a mig segle

Tarragona
educació

La UPC oferirà el grau de Medicina a partir del 2026

BARCELONA

Reivindiquen l’herència de la gastronomia marinera femenina

roses

L’Escala vol definir un Pla Local de Joventut amb la participació

l’escala
medi ambient

Mataró canvia de lloc els peixos del Parc Central per la sequera

mataró

La UAB aprova un pla per assolir la neutralitat climàtica el 2030

Cerdanyola del Vallès
MEDI AMBIENT

El GironaNat recupera basses pluvials i en crea de noves

girona

Rècord de validacions a TMB coincidint amb Sant Jordi

Barcelona