Infraestructures i serveis

amposta

Una plataforma veïnal acusa la Diputació de dilatar tràmits per no fer l’obra a la T-2021

La Plataforma #lacarreteradelavergonya acusa la Diputació de Tarragona de “postergar i alentir” els tràmits per a l’aprovació definitiva del projecte de millora de la carretera T-2021, entre la Ràpita i Poblenou del Delta, a Amposta. L’associació retreu a l’ens provincial que prioritzi altres inversions i l’acusa de “no tenir intenció d’invertir els cinc milions d’euros” compromesos en aquesta carretera. Per la seva banda, la diputada de l’àrea d’Infraestructures al Territori de la Diputació, Iris Castell, afirma que estan esperant el vistiplau de l’ocupació del domini públic marítim, que no ha presentat els informes pertinents amb més “celeritat”.

El portaveu de #lacarreteradelavergonya, Josep Juan Segarra, ha recriminat a la Diputació de Tarragona que no hi hagi “cap mostra” del seu compromís per executar enguany la millora de la carretera de la Ràpita a Poble Nou i ha criticat “la desinformació general” i “l’opacitat” que hi ha sobre el projecte. El portaveu afirma que la Diputació no els vol rebre i que fa sis mesos que esperen poder celebrar una reunió amb els responsables del projecte. “Es van inventant coses per anar justos de temps”, ha criticat el portaveu, que ha acusat la Diputació de “treure’s de la butxaca” un informe de contaminació lumínica, després que s’aprovés fa setmanes l’informe d’impacte ambiental del projecte de reforma de la via.

La Diputació, en canvi, assegura que aquest informe no se’ls havia demanat abans, ni constava en les peticions inicials. Segons Castell, el text es va sol·licitar en l’última addenda de la documentació per part de Territori i ha estat redactat en tan sols tres setmanes. La Diputació afirma que es va presentar el 6 de maig. Castell ha apuntat també que per aprovar el projecte definitiu de l’obra els cal una autorització d’ocupació del domini públic marítim terrestre. “Ara mateix la pilota no està a la taula de la Diputació de Tarragona”, s’ha defensat, i ha recordat que el 16 de gener d’enguany es van fer les peticions a tots els departaments corresponents per rebre els informes pertinents. “Ens hauria agradat que les altres administracions responguessin amb una celeritat més prioritària, però és una cosa que la Diputació no controla”, ha insistit la diputada.

Altres obres prioritàries

La plataforma considera que l’ens provincial està prioritzant altres projectes abans que la carretera, per exemple, la Via Verda fins a la Ràpita, que és un projecte posterior. “Passa per nuclis grans i llavors és prioritària, perquè vagin bicicletes a passejar. Nosaltres estem parlant d’una carretera que és necessària perquè la gent vagi al metge, a l’escola i a treballar”, ha remarcat Josep Juan Segarra. Unes acusacions que la Diputació ha negat. La diputada Castell ha recordat que l’ens “va adquirir un compromís que no li pertocava”, va redactar el projecte sense que la via formés part del Pla Zonal de Carreteres i hi invertirà 13 milions d’euros. Castell ha reivindicat que el projecte és “una prioritat més que política”, perquè s’ha “entès la problemàtica i la singularitat” de la infraestructura, i ha afirmat que la Diputació continua treballant-hi.

Des de la plataforma veïnal han avançat que si les obres no comencen convocaran talls de carretera després de l’estiu i han afirmat que no es pot permetre que la via torni a ser la carretera de les Terres de l’Ebre amb més víctimes mortals en accidents de trànsit, com va passar l’any passat. L’entitat compta amb el suport de la Federació d’Associacions Veïnals d’Amposta, que ha demanat a les administracions que “assumeixin responsabilitats quan passen desgràcies” i no s’acabi atribuint sempre els accidents a circumstàncies alienes a l’estat de la via.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]