“L'aeroport de Perpinyà mai serà com el de Girona”
La gestió privada de l'aeroport va ser concedida a l'abril a l'empresa privada Veolia Transports, que ja ha invertit 400 mil euros per modernitzar les instal·lacions i els espais verds
Veolia Transport es va trobar, en fer-se càrrec de la gestió de l'aeroport de la Llavanera, a l'abril, unes instal·lacions envellides i una situació del trànsit inquietant. Del gener al maig hi va haver 122.000 passatgers.
A l'agost prendrà possessió del càrrec el nou director nomenat per l'empresa, Denis Leluc, que disposarà d'un pressupost de tres milions d'euros, dels quals 400.000 s'han destinat a la modernització de les instal·lacions. Uns treballs que ja han començat, “s'ha netejat i reorganitzat l'interior i s'han refet els espais verds exteriors”, explica Gwendal Ronsin-Hardy, responsable de màrqueting i desenvolupament de l'empresa al Llenguadoc-Rosselló.
Nova imatge
L'objectiu de l'empresa és de “donar una nova imatge visual de l'aeroport, perquè el públic s'hi senti bé i que tingui una bona impressió de la ciutat de Perpinyà”. Des de fa tres mesos “s'han reconduït tots els contractes existents amb les companyies aèries, per consolidar el trànsit existent”. Ronsin-Hardy explica que Veolia “vol iniciar un veritable pla de desenvolupament, contactant amb noves companyies, per obrir noves destinacions des de Perpinyà”, però que la prioritat és “consolidar les línies existents”. Actualment hi ha cinc destinacions obertes a l'estiu, amb les companyies Air France, Ryanair, Air Lingus, Fly Be i Bmi Baby. Per a Ronsin-Hardy, “no està gens malament, per a una zona d'influència com és la de l'aeroport de Perpinyà, amb un potencial de més d'un milió de persones”. Per al directiu de Veolia, “Perpinyà mai serà Girona: no tenim la mateixa estratègia ni tampoc no és el nostre objectiu”. Els projectes de Veolia per a l'aeroport de Perpinyà “tardaran mesos o anys a concretar-se, els primers resultats es notaran l'any 2012”.
Dimensió turística, econòmica i industrial
Si la dimensió turística és important per al desenvolupament de l'aeroport, no s'ha d'oblidar la seva importància econòmica i industrial. Per a Veolia, l'objectiu és clar, “cal mantenir el vols de proves i d'entrenament i perennitzar la vinguda a Perpinyà de prototipus Airbus, com recentment l'A-380”. Perpinyà té l'avantatge de tenir una pista prou llarga per a aquest tipus de vols de proves i el desenvolupament d'aquesta activitat “seria una manera d'afavorir el pol industrial aeronàutic que representa l'empresa EAS, que amb les seves noves instal·lacions podrà rebre més avions i generar llocs de treball qualificats”.