Adif conclou l'estructura subterrània de la nova estació del TAV a Girona
A la planta més fonda hi haurà les dues andanes de 450 metres per accedir als trens
Hi ha dues plantes per a mil aparcaments i una per a l'estació de busos
Adif va anunciar ahir que ja ha acabat totalment l'estructura subterrània de la nova estació intermodal de Girona, situada al subsòl del parc Central. Això suposa que ja ha quedat plenament definit l'interior d'aquest gran espai subterrani de més de 640 metres de llarg per 58 metres d'amplada i uns 26 de profunditat.
Al finalitzar les obres de l'estructura ha quedat conformada la distribució bàsica que situa a la quarta planta subterrània l'espai on hi hauran les quatre vies per als trens TAV, així com les dues andanes que faran uns 450 metres de llargada i des d'on s'agafaran els trens d'alta velocitat. En la segona i la tercera plantes subterrànies ja hi ha l'estructura on s'encabiran les gairebé mil places d'aparcament per a turismes que hi ha previstes. A la primera planta subterrània hi ha l'espai per a la futura estació d'autobusos. La Generalitat va posar a licitació al mes de desembre aquesta estació de busos amb la previsió que disposi de 32 andanes i que a principi del 2013 es puguin saber els detalls del projecte constructiu.
Obres des del 2008
Les obres al sector del parc Central de Girona per iniciar els treballs previs a l'execució de la gran estructura subterrània van començar a mitjan agost de l'any 2008. L'avenç de l'obra es va fer primer amb l'execució de les pantalles perimetrals per procedir a a la construcció de les lloses superiors i de les plantes subterrànies.
Un cop acabada l'estructura, els treballs actuals se centren en la base de formigó sobre la qual es muntaran les vies del TAV, per instal·lar en els propers mesos l'electrificació i els sistemes de seguretat amb l'objectiu que els trens ja circulin per la via a final d'aquest mateix any.
A nou mesos del pas de trens TAV
L'estructura subterrània de l'estació intermodal s'ha acabat sense que es coneguin novetats encara sobre l'estació provisional que haurà de permetre l'accés des de l'exterior fins a les vies del TAV. La previsió era fer una mena de passatge vidriat des del sector comercial de l'estació que dirigís els passatges cap a una estructura provisional situada sobre una de les lluernes. La falta d'informació sorprèn, tenint en compte que només falten nou mesos perquè els trens TAV ja circulin per la infraestructura.