Infraestructures

Al rescat del port

Un canvi en els límits de la infraestructura desencallarà la construcció d'un hotel a primera línia de mar a Badalona

Els ingressos generats per l'operació, xifrats en deu milions d'euros, han de permetre fer el canal

El canvi de límits del sistema portuari de Badalona desencallarà la construcció d'un hotel a primera línia de mar, a tocar del port de la ciutat. D'aquesta manera, es podran generar els ingressos necessaris per a la construcció del canal del port i el viaducte que ha de permetre el pas elevat de la via del tren. Això farà possible la connexió definitiva de l'àrea residencial de la façana marítima amb la resta de la ciutat i l'acabament del port tal com estava planejat. Imanol Sanz, gerent de la societat Marina Badalona que gestiona el port, assegura que la construcció de l'hotel és una “peça clau” per a la dinamització de la infraestructura, que va rebre els primers vaixells ara fa nou anys i que encara viu d'esquena a la ciutat.

Venda o concessió

L'operació, aprovada per tots els grups municipals amb representació en el ple, servirà per desvincular el terreny de l'àrea de concessió portuària. El fet que a Marina Badalona li quedin divuit anys de concessió del port dificultava l'arribada d'operadors interessants a fer-hi un hotel a la zona. Ara, la parcel·la propietat de Marina Badalona que deixa de ser dintre dels límits del sistema portuari es podrà vendre o oferir en concessió de 50 anys a l'operador que hi estigui interessat. “Totes dues opcions estan obertes”, diu Sanz, que confirma que ja hi ha més d'un operador que hi està interessat i confia que un cop acabada la tramitació, apareguin més interessats. L'hotel tindrà un sostre edificable de 12.000 metres quadrats, que permetrien desenvolupar un equipament amb unes 150 habitacions a més d'espais habilitats per fer-hi convencions. L'edifici podria tenir una alçada de fins a deu plantes, en consonància amb els que hi ha a l'entorn. Al voltant hi haurà una zona verda de 3.500 metres quadrats que enllaçaran amb la plaça del tram final del passeig Marítim.

Enllaç amb el Gorg

L'operació podria reportar uns ingressos que el gerent de Marina Badalona situa al voltant de 10 milions d'euros, un xifra que veu possible per la ubicació del solar i els preus actuals de mercat, tot i que reconeix que encara no s'ha fet la taxació del terreny. Aquests diners servirien per desenvolupar el canal del port i construir el viaducte per permetre el pas del ferrocarril. Segons Sanz, amb aquests ingressos es podria fer front a tota la despesa urbanística que representaria l'enllaç del port amb el sector del barri del Gorg.

El procés burocràtic podria estar enllestit a principi de 2015 i, segons Marina Badalona, en un any i mig es podria fer la construcció de l'hotel. Al mateix temps, la creació del canal i el viaducte podria ser una realitat executada i finançada totalment a finals del 2016, segons el mateix Imanol Sanz, que es mostra optimista que, un cop resoltes les qüestions burocràtiques, l'acabament de la infraestructura es faci sense entrebancs.

Moviments necessaris per eixugar el dèficit

La societat Marina Badalona arrossega un dèficit que, segons el seu gerent, es pot eixugar tan aviat com es desencalli la construcció de l'hotel i el canal. “Tenim una sèrie d'actius i també empresaris interessats a invertir-hi que encara no han fet el pas”, explica Imanol Sanz, que cita armadors de petites i mitjanes embarcacions que condicionen la seva arribada al fet que hi hagi un hotel. Entre altres negocis interessats a instal·lar-se al port n'hi ha un de reparació de veles i un altre de manteniment d'embarcacions, i també de restauració. Segons Sanz, el de Badalona “és un port únic a Catalunya”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Retards de més de mitja hora a la R11 per una avaria entre Girona i Sant Miquel de Fluvià

girona
salut

L’Hospital de Mataró canvia els uniformes quirúrgics per uns més sostenibles

mataró

Les fires del 1 de Maig omplen de gent els carrers de Figueres malgrat l'amenaça de pluja

figueres

El TSJC reconeix la bulímia com una malaltia incapacitant

girona
urbanisme

Alella tira endavant el projecte per urbanitzar la Serreta i El Pla

alella
mobilitat

Mataró comença a multar els cotxes que se saltin les restriccions a l’illa de vianants del centre

Mataró
indonèsia

Les autoritats es preparen per fer front a l’erupció del volcà Ruang

barcelona
LA CRÒNICA

Les mestres que fan collir pedres

CRÒNICA

Defensors davant la burocràcia