Infraestructures i serveis

Girona assumeix la gestió directa de dos aparcaments

L’Ajuntament es farà càrrec dels pàrquings del carrer Emili Grahit i la plaça Miquel de Palol per la fallida de la concessionària

També reclamarà un deute d’1,34 milions per la liquidació del contracte

L’Ajuntament de Girona assumirà a partir de l’11 d’agost la gestió dels aparcaments subterranis del carrer Emili Grahit i de les places Miquel de Palol i Prudenci Bertrana. Aquell dia finalitzarà el període de liquidació del contracte de l’empresa concessionària, Girona 2003, que l’any 2016 va fer fallida i va presentar concurs de creditors. La gestió municipal, que tindrà una durada de 25 anys, es farà a través de Transports Municipals del Gironès, segons va avançar ahir, en una roda de premsa, Marta Sureda, regidora de Mobilitat i Via Pública del consistori gironí. Aquests dos aparcaments, juntament amb el de la plaça del Pallol, a sota del Teatre Municipal, seran els únics de gestió municipal dels dotze que té la ciutat.

Procés “llarg i complex”

Maria Àngels Planas, regidora d’Hisenda i Règim Interior, va explicar que el procés de liquidació ha estat “llarg i complex” i s’ha fet en paral·lel amb el projecte per establir la gestió directa dels aparcaments, de tal manera que no hi hagi una interrupció del servei l’endemà que finalitzi el període de liquidació. “Crec que és un exemple de bona gestió; teníem un problema i calia que el resolguéssim sense que el ciutadà es veiés afectat”, va explicar Planas.

L’Ajuntament de Girona havia instat a resoldre el contracte amb la concessionària el 2017 per “incompliment de contracte”. Poc després, però, l’empresa va presentar el concurs de creditors que va “desembocar” en la liquidació. El novembre de l’any passat, el jutjat mercantil va aprovar la resolució del contracte de concessió, però, mitjançant un decret d’alcaldia, l’Ajuntament de Girona va instar l’administrador concursal que ha gestionat el servei després de la fallida de l’empresa a prorrogar-ne la gestió durant nou mesos, fins a l’agost d’aquest any, un cop finalitzat el procés de liquidació. “Enteníem que la ciutat no podia passar sense aquests aparcaments”, va valorar Planas. La regidora també va avançar que el consistori instarà la concursal a reclamar un deute d’1.345.485,03 euros per la liquidació, el cànon no abonat i les inversions que no s’han fet.

Quasi unanimitat

La gestió directa dels dos aparcaments es va aprovar gairebé per unanimitat en el ple d’ahir a la tarda, amb els vots a favor de l’equip de govern (Junts i ERC) i els de Guanyem, PSC i el regidor no adscrit Daniel Pamplona. Només Míriam Pujola (Cs) es va abstenir. Sureda va defensar que aquesta gestió és una necessitat per als residents de la ciutat i per als visitants, i que servirà per millorar la mobilitat en general. Juan Antonio Balbín (PSC) va recordar que el seu partit defensa que només cal la municipalització d’aparcaments en finalitzar les concessions, i va considerar encertada la gestió directa en aquest cas perquè hi ha hagut una rescissió judicial de la concessió. Laia Pèlach (Guanyem) va celebrar el pas a la gestió directa i la seva funció per millorar la mobilitat a la ciutat, tot i que va matisar que, en la resta dels pàrquings, els informes d’Intervenció avisen de mancances en els controls de gestió.

LA XIFRA

632
places
d’aparcament gestionarà l’Ajuntament de Girona entre els tres equipaments municipalitzats.

L’Ajuntament prorrogarà els contractes de treball

L’Ajuntament de Girona redactarà un projecte per determinar de “quina forma” caldrà gestionar els tres aparcaments municipalitzats. Per Sureda, la gestió directa d’aquests aparcaments és una “oportunitat” més en les polítiques de mobilitat de Girona. “Continuem treballant en la pacificació de la ciutat perquè sigui més segura. Aquests aparcaments ens poden permetre reduir el trànsit si fem que els vehicles hi vagin directament”, va dir.

El projecte de municipalització establirà, també, quines modalitats d’aparcament ofereixen els tres equipaments, quin sistema de tarifes aplica, les possibles bonificacions a determinats col·lectius o el nombre de places per a bicicleta o vehicles elèctric que hauran de tenir. Sureda va dir que els aparcaments han de donar resposta als “residents” amb diferents modalitats per deixar-hi el cotxe, ja que en alguns dels llocs de la ciutat hi ha “dèficit” de places. També va dir que els aparcaments han d’atendre les necessitats dels visitants que es desplacen a la ciutat.

Planas hi va afegir que l’Ajuntament de Girona subrogarà els contractes dels cinc treballadors dels aparcaments. En total, el consistori gestionarà 632 places d’aparcament: 326 en el del carrer Emili Grahit, 216 en el de les places Miquel de Palol i Prudenci Bertrana i 90 en els de la plaça del Pallol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SERVEIS

Aigües de Barcelona aprova 995 milions per assegurar el futur del servei a l’àrea metropolitana

Barcelona
SERVEIS

290 delictes a les xarxes ferroviàries catalanes en catorze mesos

Barcelona
TORROELLA DE MONTGRÍ I L’ESTARTIT

Redueixen el consum d’aigua un 27 %, a 16 mesos de la municipalització

TORROELLA DE MONTGRÍ
estat espanyol

El TC avala la llei que penalitza l’assetjament a les dones que avorten

barcelona

Restauren 21 activitats extractives que havien quedat abandonades

olot
societat

Simulacre d’un atac amb ferits amb més de 500 alumnes i professionals sanitaris

Tortosa

El Celler de Can Roca torna a apadrinar la Campanya “Cava amb Cor”

girona
societat

Demanem que es modifiquin els plans d’ordenació a la Terra Alta per aturar projectes eòlics

Batea
societat

Manifest crític amb la gestió de la seguretat a presons

Barcelona