Infraestructures i serveis

Posen senyals lluminosos a tres carreteres per prevenir accidents amb fauna salvatge

La Diputació de Girona ha instal·lat senyals lluminosos a tres carreteres per prevenir accidents amb fauna salvatge. En concret, s’han situat a la GIV-5313 a Canet d’Adri (Gironès); a la GIV-6502 a la platja de Pals (Baix Empordà) i a la GIV-6217 entre Torroella de Fluvià i Sant Pere Pescador (Alt Empordà). En aquests trams, explica la Diputació, s’ha registrat “un volum elevat de col·lisions” amb animals salvatges. Sobretot, senglars. Els nous senyals lluminosos s’emmarquen dins un pla pilot amb l’objectiu de reduir els sinistres. A més d’encendre’s durant la nit (estan formats per llums led i porten un temporitzador) la Diputació també reduirà la velocitat màxima d’aquestes carreteres a 50 km/h.

Segons subratlla la Diputació “durant la darrera dècada els accidents amb animals salvatges s’han multiplicat a les carreteres gironines, i també a les de la resta del país, com a conseqüència de l’increment exponencial d’aquestes espècies, sobretot de senglars i cabirols”. Amb l’objectiu de reduir les xifres d’accidents i millorar la seguretat viària al territori, la Diputació, a través del Servei de Xarxa Viària, ha posat en marxa un pla pilot per reforçar la senyalització nocturna en carreteres de la seva competència.

Ja s’han instal·lat senyals lluminosos en punts concrets de tres vies. Es tracta de la GIV-5313 a Canet d’Adri (Gironès), la GIV-6217 de Torroella de Fluvià a Sant Pere Pescador (Alt Empordà), i la GIV-6502 a la platja de Pals (Baix Empordà). Segons l’informe previ realitzat, aquests eren trams de pas habitual de fauna i s’hi ha detectat un índex d’accidentabilitat més elevat amb animals salvatges.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

CULTURA

Tàrrega posa en marxa una ruta turística i cultural dedicada a Pedrolo

tàrrega

Ja són 31 les comarques amb risc molt alt d’incendi forestal

Barcelona
Girona

Triquell signa discos al Fnac de l’Espai Gironès

Salt
societat

Les associacions de veïns posen deures als alcaldables

barcelona

Un tornado arrassa l’oest del Mississipí i fa 23 morts

Nova York

La jutgessa envia a presó el presumpte autor de la mort de la dona de Garcia

Tarragona
societat

Més de 60 multes pel nou límit de velocitat a l’AP-7

barcelona

El Congrés de la Cultura Catalana tornarà el 2025

Barcelona
INFRAESTRUCTURES

Cinquena festa del Tren Transfronterer a Vilajuïga

VILAJUÏGA