Serveis

El bus modifica la xarxa per aturar la sagnia d'usuaris

L'estrena de l'L9 i de l'L10 a Santa Coloma i a Badalona ha fet perdre milions de passatgers al bus

Aquest transport refà la seva xarxa, amb menys quilòmetres i amb línies per on no arriba el metro

Quan fa dos anys es va posar en marxa el tram de la línia 9 que passa per Santa Coloma de Gramenet, ja es va començar a parlar de l'impacte que podria tenir l'estrena d'aquest servei sobre els centenars de busos que diàriament circulen per aquesta i per altres ciutats del Barcelonès Nord, com Sant Adrià de Besòs o Badalona. Quan, mig any després, el metro va inaugurar l'L10 –el ramal de l'L9 que s'endinsa per alguns dels barris més poblats de Badalona, com Llefià o la Salut–, les veus que parlaven de la necessitat de modificar els itineraris d'algunes línies d'autobús ja van ser més insistents. Quin sentit té mantenir una línia el trajecte de la qual ja es pot realitzar sota terra, a més velocitat que si es fes per superfície? Per què no substituir aquests itineraris per altres que passin ara per allà on no s'han pogut fer estacions de metro?

Ara, aquests i altres interrogants ja tenen els dies comptats, ja que Tusgsal, la companyia concessionària del servei d'autobús per aquesta zona de l'àrea metropolitana és a punt d'estrenar el que aquelles veus demanaven: una nova xarxa que s'adapti a les necessitats d'una població cada cop més familiaritzada amb les noves línies de metro... com demostren les dades d'ús d'un i altre transport en els darrers dos anys. En aquest sentit, si ja durant l'any 2009 van ser prop d'un milió els viatgers que va perdre l'autobús, la sagnia de passatgers es va evidenciar l'any següent, en què –en part per culpa de la crisi, però sobretot pel transvasament d'usuaris cap al metro–, la companyia va perdre 4,5 milions de viatgers.

La nova xarxa de bus, que s'estrena dilluns que ve, comptarà ara amb 33 línies. D'aquestes, catorze han canviat el trajecte, mentre que unes altres set han modificat els intervals de pas. En molts casos, els nous trajectes persegueixen dos objectius: apropar els viatgers a les noves parades de metro o de tramvia,o connectar zones que han quedat lluny del servei ferroviari. A més, s'han suprimit cinc línies, el servei de les quals –com la B16 o la llançadora cap a l'hospital de Can Ruti– considera que es presten amb altres línies. Aquest fet, però, semblava inevitable perquè la companyia renovés la concessió fins l'any 2021, per la qual l'Entitat Metropolitana del Transport exigia retallar en un milió els quilòmetres a realitzar cada any.

LA XIFRA

5,5
milions de viatgers
ha perdut el bus al Barcelonès Nord entre els anys 2009 i 2010, amb l'L9 i l'L10 ja estrenades.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
enogastronomia

Els millors vins de les terres de Lleida, el 4 de maig a Artesa

Artesa de Segre
infraestructures

Més carrers amb plataforma única tot i el revés judicial de Borrell

barcelona

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona