Salut

Salut

Osona és pionera en l'atenció domiciliària interconnectada

La Fundació Assistencial d'Osona posa en marxa la plataforma Assiscat, inèdita a Catalunya, per compartir informació dels usuaris

Els treballadors tenen un mòbil amb geolocalització i lectura de codi NFC, entre altres aplicacions

Es diu Assiscat i suposa tota una revolució en l'atenció domiciliària. La Fundació Assistencial d'Osona (FADO), juntament amb Vodafone, ha desenvolupat un sistema d'interconnexió d'informació pionera a tot Catalunya que permet que les infermeres i els treballadors familiars disposin d'un smart phone enllaçat amb la terminal de FADO per poder-se intercanviar “un gran flux d'informació compartida, a temps real, fluida i segura”, diu Eva Torrejón, directora assistencial d'una fundació que atén entre 600 i 700 clients a tota la comarca.

Cadascun dels noranta treballadors (entre infermeres i treballadors familiars) de la FADO que recorren els domicilis de tota la comarca portarà un terminal mòbil (model Huawei Ascend C7) amb l'aplicació Works que dóna accés a un pla personalitzat de cada usuari i a la planificació setmanal del treballador, amb actualitzacions permanents.

Cada dispositiu, dotat amb targetes SIM Global i connectades via roaming que donen una cobertura del 100% de la comarca, està proveït d'un sistema de geotrack-GPS que permet localitzar a temps real on és cada aparell i a més a més facilita l'arribada dels treballadors a tots els domicilis, sobretot als de les zones rurals. “El personal està geolocalitzat de manera permanent, no per controlar-lo, sinó per gestionar millor les incidències i poder activar la persona que tens més a prop”, comenta Torrejón.

L'Assiscat permet, en cas de pèrdua, saber on és el dispositiu –“aspecte molt important perquè conté informació confidencial d'usuaris i familiars”– i a més a més registrar l'hora exacta d'entrada i sortida dels domicilis. A cada habitatge s'instal·la prop de la porta un adhesiu amb un codi NFC que el mòbil ha de llegir per activar-se. Així se sap amb tota exactitud quants minuts ha durat el servei, ja que l'usuari ha d'abonar a final de mes, mitjançant un sistema de copagament, 7 euros/hora.

La directora assistencial de la FADO valora el gran avenç que suposa haver fet un pas més en l'ús de PDA, que ja validen entrades i sortides. “Amb l'Assiscat les dades van d'aquí cap a allà de manera segura i ràpida i el treballador no cal que vingui a buscar cap paper”. I hi afegeix: “Fins i tot als usuaris, i sobretot als seus familiars, els dóna molta seguretat, perquè les dades d'arribada i sortida dels treballadors no són manipulables.” Tot i que el servei d'atenció a domicili (SAD) s'ocupa de les necessitats bàsiques de les persones (dutxar-se, vestir-se...), hi ha una gran coordinació amb les àrees bàsiques de salut quan es detecta un problema.

LA FRASE

El personal està geolocalitzat de manera permanent per gestionar millor les incidències
Eva Torrejón
directora assistencial de la fado

LA XIFRA

90
treballadors
de la Fundació Assistencial d'Osona (FADO) disposaran del sistema Assiscat per fer l'atenció a domicili.

El dia 30, a les Jornades TIC

La FADO, en servei des del juliol del 2011, va percebre la necessitat de tenir un instrument de traspàs d'informació àgil i Vodafone va ser el partner adequat per desenvolupar una plataforma màquina contra màquina (M2M). El disseny va començar fa un parell o tres d'anys i, després d'un temps de proves, des de fa tres mesos ja l'han començat a fer servir de manera experimental els equips de Manlleu, Roda de Ter, Taradell i Tona, de manera que progressivament tots l'aniran fent servir. A partir de la setmana que ve s'implantarà a Vic, on es passarà la prova de foc definitiva pel volum d'habitants que té. De fet, el dia 30 de setembre, a la capital d'Osona, el director general de Vodafone, Albert Buxadé, presentarà l'Assiscat en les Jornades internacionals TIC Salut i Social, davant del conseller de Salut, Toni Comín.

El projecte Assiscat ja es va començar a donar a conèixer en les dues últimes edicions del Congrés Mundial del Mòbil de Barcelona. “Ara ja no és un repte, sinó una realitat”, comenta Torrejón, que destaca la sort que van tenir de trobar “algú que ens fes cas”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els autocars turístics, sota terra

Barcelona
La monarquia

Bestiari il·lustrat

GIRONA

Busquen fons de l’Estat per pagar les sentències del personal

girona
La crònica

Els triangles que dibuixaria Maria Antònia Canals

BADALONA

Mig centenar d’usuaris de Can Bofí Vell de Badalona, condemnats a tornar al carrer

BADALONA

Èxit del concert de celebració dels 25 anys de Girona Centre Eix Comercial

girona

La justícia també tomba la superilla de Compte Borrell

Barcelona
salut

Anuncien que el nou hospital de Calella estarà fet el 2030

calella

Èxit de vendes el primer dia de l’Expocasió

fornells de la selva