L’hospital d’Olot redueix l’absentisme a consultes externes gràcies als SMS
Fa un any que envia recordatoris als pacients amb aquest sistema i s’ha reduït un 30% el nombre de no presentats
La reprogramació de visites ha baixat a 17 de diàries
L’absentisme a consultes externes de l’hospital d’Olot s’ha reduït un 30 per cent des que, el març de l’any passat, es va posar en funcionament el servei de recordatori de visita a través de missatges de text (SMS). Segons les dades facilitades pel centre, entre l’abril del 2017 i el març del 2018, un total de 8.238 persones no es van presentar a la visita que tenien programada a consultes externes, d’un total de 83.628, un 9,85%. En el mateix període del 2018/2019, el nombre d’usuaris que no s’han presentat a la consulta ha disminuït considerablement, en concret, 6.133 respecte de les 89.140 visites programades, un 6,85%.
El 2017 s’havien de reprogramar de mitjana cada dia unes 22 visites, i aquest 2018, en canvi, s’ha baixat a 17. Aquesta reducció ha suposat una millor gestió interna de les tasques administratives, com per exemple disminuir l’enviament de cartes en paper, reduir el nombre de trucades telefòniques i gestionar amb temps la reordenació de les agendes.
En el missatge que s’envia, l’hospital d’Olot recorda el dia, l’hora i l’especialitat de la consulta i prova, i s’informa de la possibilitat de contestar el missatge en cas d’haver d’anul·lar la visita. Durant aquest primer any d’ús dels SMS s’han enviat 116.483 missatges referents a recordatoris i citacions de visita, i 32.484 SMS pel que fa a proves diagnòstiques.
A més, només 920 usuaris han notificat a l’hospital que no volen rebre recordatoris ni citacions al telèfon mòbil. Això suposa un 2,13% dels pacients.