Educació

Escola Valenciana se situa del costat de l'ensenyament en valencià

El president assegura que «l'ensenyament en valencià obri un ventall d'oportunitats laborals i assegura el multilingüisme dels aprenents»

Pedagogs i experts en educació de les universitats valencianes posen l'accent en els beneficis de la immersió lingüística perquè l'alumnat puga assolir un domini equilibrat de les dues llengües del País Valencià, alhora que adquireix destresa i facilitat per a aprendre una tercera llengua.

En aquest sentit, el president d'Escola Valenciana, Vicent Moreno, afirma que «l'ensenyament en valencià destaca com l'únic programa òptim i eficaç que garanteix el multilingüisme real i, per la qual cosa, l'hem de cuidar, protegir i incorporar allà on calga».

Escola Valenciana al·ludeix als estudis de Laura Portolés (Multilingüisme precoç: anàlisi de la consciència pragmàtica i actituds lingüístiques en infants consecutius multilingües) i al document elaborat per professors de les universitats valencianes i les Unitats per a l'Educació Multilingüe (L'escola valenciana: un model plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià), com a treballs fets per experts en educació en els quals subjau, segons Vicent Moreno, que «l'ensenyament en valencià obri un ventall d'oportunitats laborals perquè contribueix al domini equilibrat de les quatre competències bàsiques del valencià i del castellà, al mateix temps que assegura el multilingüisme en tant que implementa l'aprenentatge d'una tercera llengua, com pot ser l'anglés».

L'entitat cívica defensa el dret dels ciutadans valencians a aprendre en igualtat de condicions les dues llengües cooficials del País Valencià, un dret que recull l'article 6 de l'Estatut d'Autonomia i els articles 3 i 20.3 de la Constitució Espanyola, i que la LOMQE vulnera en un intent de posar fi a més de 30 anys d'ensenyament de qualitat en valencià amb resultats òptims.

D'altra banda, Escola Valenciana vol remarcar la importància de l'escola com a institució en la qual construir una societat valenciana plurilingüe i contrarestar així les tendències substitutòries d'una llengua per una altra. A tall de síntesi, Moreno afirma que «l'escola és el marc ideal per a crear llaços ferms entre la comunitat i, d'aquesta manera, constituir una institució de referència capaç d'acabar amb la substitució lingüística.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia