Educació

La crisi econòmica impulsa el coneixement de l'anglès

Els joves de menys de vint anys catalans i de l'Estat tenen un nivell inferior als adults de més de trenta, contràriament al que passa a la resta d'Europa

La millora des de la recessió s'estanca

L'Estat espanyol, un territori tradicionalment poc avançat en el coneixement de l'anglès, especialment respecte dels altres països d'Europa, ha fet avenços importants en aquest idioma els últims set anys coincidint amb l'esclat i l'agreujament de la crisi econòmica. Segons l'estudi de l'índex de nivell d'anglès 2015 d'Education First EPI (EF EPI), fet a setanta estats d'arreu del món, el nivell d'anglès dels ciutadans de l'Estat i de Catalunya ha evolucionat del nivell baix de l'any 2011 fins a l'actual nivell mitjà, malgrat que s'ha estancat.

Tot i que el nivell d'anglès a l'Estat se situa en la 23a posició entre els setanta països estudiats, en la comparació amb la resta d'Europa surt més malparat, ja que ocupa la dinovena posició de 27 estats, això sí, per damunt de França i Itàlia.

Tot i que Catalunya registra un nivell d'anglès superior a la mitjana de l'Estat (ocupa la tercera posició per darrere del País Basc i Navarra), “la situació de la resta de l'Estat espanyol és extrapolable a Catalunya i encara cal millorar molt per igualar el nostre nivell amb el dels països líders d'Europa”, avisa Ana Moraleda, directora de relacions institucionals d'EF Education First. Moraleda explica que “a la majoria de països europeus, les generacions joves, de menys de vint anys, superen en nivell l'anterior”, mentre que “a Catalunya i a Espanya, el grup que millor parla l'anglès són els adults de més de trenta”. “El motiu –argumenta– és que són la generació que per motius professionals entra en contacte amb l'idioma, millora la seva formació i, d'aquesta manera, ha aconseguit millorar el seu nivell i impulsar el nivell mitjà de tots els espanyols”. “La crisi, d'alguna manera, ha obligat els professionals a tenir un millor nivell d'anglès i per aquest motiu hem apujat el nostre nivell en anys de crisi”, afegeix.

La responsable d'EF Education First adverteix que les dades de l'informe lingüístic “posen de manifest les deficiències en l'ensenyament d'aquest idioma a l'Estat espanyol, i també a Catalunya, durant l'etapa de l'educació obligatòria”.

Els adults “en període laboral”, en canvi, “quan ja han viatjat a l'estranger i han tingut contacte directe amb l'idioma és quan s'expressen millor en anglès”. “En aquest sentit, és preocupant que la generació de joves de vint anys estigui pitjor preparada que l'anterior, que es va educar en una estat menys conscienciat respecte a la necessitat de parlar idiomes”, lamenta Moraleda, que demana a les autoritats educatives mesures per “reconduir la situació”. L'objectiu és recuperar el terreny perdut en l'etapa obligatòria de la formació.

LES XIFRES

57,47
punts
obtenen els ciutadans de l'Estat de 31 a 40 anys en l'índex d'EF EPI, una xifra superior als 55,84 dels de 18 a 20.
53,40
punts
tenen de mitjana les dones dels 70 estats estudiats. Superen els homes, que tenen una nota de 52,08.
1
Suècia
lidera el rànquing. La segueixen els Països Baixos, Dinamarca, Noruega i Finlàndia.

Esforç, paciència i constància per aprendre idiomes

L'anglès és una de les grans frustracions per a moltes persones, que en èpoques com aquesta, a primers d'any, es fan, per enèsim cop, el propòsit de millorar-ne el nivell. El problema amb l'aprenentatge dels idiomes, segons adverteixen els experts, és que no és una cosa que es pugui aprendre de forma fàcil i ràpida: requereix hores d'esforç, constància i paciència. Fins i tot alerten que encara que s'hagi assolit un nivell molt alt d'una llengua, si durant molt de temps no s'utilitza es desaprèn amb certa celeritat.

Els especialistes en l'aprenentatge d'idiomes recomanen que es tingui com més contacte millor amb la llengua que es pretén dominar. L'ideal seria la immersió total, és a dir, viure una temporada en un país on es parli l'idioma. Si això no pot ser, l'estudiant ha de mirar d'exposar-se a la llengua a través d'eines com veure pel·lícules en versió original, escoltar la ràdio, parlar amb nadius i llegir en l'idioma que es vulgui aprendre...

Les noves tecnologies poden ser un molt bon aliat per als aprenents i han obert el ventall d'opcions per practicar idiomes des del sofà de casa, fins i tot. Pel que fa a les polítiques públiques, cada cop hi ha més escoles i instituts que incorporen l'anglès en assignatures no lingüístiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES