Educació

Ajut de 15.000 euros per al projecte d’horts escolars

Es destinaran a tenir un equip que coordina i fa el seguiment del programa

El pla, de la Fundació Drissa, està implantat en nou escoles del Gironès

El projecte Aprendre a l’hort de l’escola de la Fundació Drissa –entitat que es dedica a la inserció laboral de persones amb trastorn mental– rebrà un ajut de 14.980 euros de la Fundació La Caixa. Aquest projecte ha estat seleccionat i aprovat pel programa d’ajuts a projectes d’iniciatives socials de La Caixa en la convocatòria de l’Obra Social Promoció de l’autonomia personal i atenció a l’envelliment, la discapacitat i la malaltia 2019.

Aprendre a l’hort de l’escola és un projecte dissenyat per millorar la qualitat de vida de la gent gran i de les persones que tenen una malaltia mental a través de la pràctica i l’aprenentatge de l’horticultura amb els infants. “Sense el suport econòmic de l’entitat financera el projecte no seria possible, i encara menys ara, que es du a terme en escoles amb menys recursos”, ha manifestat la gerent de Drissa, Núria Martínez. Actualment, es desenvolupa en nou centres educatius del Gironès, tots de caràcter públic. Es tracta de les escoles Montfalgars, Àgora, Dalmau Carles, El Bosc de la Pabordia, Vila-roja, Carme Auguet, Domeny i el centre d’educació especial (CEE) Font de l’Abella. També està implantat a l’escola Nou de Quart, que és, de fet, on es va fer la prova pilot. L’ajut de La Caixa permet que hi hagi un equip de suport que coordina el projecte, en fa el seguiment i l’avaluació. El programa es fa amb la col·laboració dels serveis educatius de l’Ajuntament de Girona.

Programa innovador

La gerent de Drissa ha ressaltat que l’element innovador del projecte és el mestre del taller: una persona amb malaltia mental experta en el treball a l’hort. Pau Suy, membre de l’equip del projecte, subratlla “l’encert d’unir la promoció de l’envelliment actiu a través del voluntariat social i la desestigmatització de les persones amb problemes de salut mental a través del treball en l’hort del centre”. “L’hort de l’escola és, a més, una eina pedagògica que permet educar els alumnes en valors de progrés sostenible, de respecte a la natura, de socialització i de treball en equip”, ressalta Núria Martínez. Narcís Soler, un dels mestres dels tallers, es mostra sorprès amb la capacitat d’aprendre de la mainada. “Em sento molt còmode, autònom; és molt maco, treballar amb infants”, indica. Per al professorat, peça clau en la direcció dels grups d’alumnes, l’experiència també resulta enriquidora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró
ensenyament

L’exposició ‘Vedruna, 200 anys fent història’ s’inaugura a Girona

Girona
GIRONA

Talaran uns 150 arbres morts en 40 carrers de la ciutat

GIRONA
societat

L’arquebisbe dessacralitza l’Església de l’Esperit Sant tot i la resistència dels feligresos

barcelona

Premià de Mar tira endavant amb el nou model de selectiva enmig de les protestes veïnals

premià de mar
girona

Estudiants de secundària de la demarcació creen 17 cooperatives experimentals

GIRONA
urbanisme

S’enllesteixen els treballs de rehabilitació de dues antigues adoberies de Vic

vic
GIRONA

L’IAS incorpora la nova promoció de residents

GIRONA
societat

Conveni entre l’Espai LGTBI i l’Observatori contra l’LGTBI-fòbia

girona