Societat

Aposta per l’estació intermodal a Vila-seca

L’opció d’ubicar una futura estació intermodal a Vila-seca pren força després que el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Sergio Vázquez, digués fa uns dies que aquesta ubicació ofereix “més funcionalitat ferroviària i més intermodalitat” que l’opció de construir-la a tocar de l’aeroport de Reus. La decisió, que encara no està presa, s’haurà de consensuar amb la Generalitat i les administracions locals per arribar a un acord. Des del territori, els alcaldes de Reus i Vila-seca defensen que cal triar l’opció més òptima, declaren que no tenen intenció d’entrar en cap disputa i prioritzen la recerca d’una bona connectivitat per a la zona.

Daniel Pi, portaveu de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), assegura que l’estació intermodal de Vila-seca és el projecte que han defensat sempre des de l’entitat. “El terme municipal no és important, el que compta és la funcionalitat de l’estació”, manté, i argumenta que la futura estació intermodal de Vila-seca té l’avantatge que s’ubicaria en l’encreuament de la línia convencional Tarragona-Reus i la d’alta velocitat i permetria passar d’una a l’altra. A més, es podria enllaçar amb el tramvia projectat, el TramCamp. Per això es pot convertir en un punt d’atracció per a Salou, Cambrils, Vila-seca, Tarragona i Reus. Pi explica que és una estació relativament senzilla de construir i donaria intermodalitat a tot el Camp de Tarragona: “Confiem que el territori ho vegi bé perquè estem convençuts que serà un pol d’atracció per a tota la zona.” El portaveu de la PTP considera que una estació vinculada només a l’aeroport no generaria prou volum de passatgers per tenir una oferta atractiva de freqüències. “El que necessita el territori és una estació que generi molta demanda perquè, d’estacions buides on no hi puja ningú, ja n’hi ha massa al nostre territori”, conclou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Tornen les malalties victorianes

Londres

El romanticisme de l’espàrrec

Gavà
CRÒNICA

El futbol no s’acaba al minut 90

Olot

Un poemari que reflexiona sobre la vida i la poesia

Olot

Comença l’espectacle

Barcelona
VIDRERES

Tres grans illes de contenidors als accessos d’Aiguaviva Parc

VIDRERES
Equipaments

Reclamen a Collboni un casal d’avis als jardins de Pedralbes

Barcelona
Patrimoni

Jornades sobre el monestir de Sant Jeroni de la Vall d’Hebron

Barcelona
Urbanisme

Obre el primer tram d’un carril bici a la travessera de les Corts

Barcelona