Infraestructures i serveis

L’estació intermodal del Camp de Tarragona s’iniciarà el 2026

El ministeri es compromet amb els alcaldes i la Generalitat a accelerar un estudi per fer una nova línia per al pas de mercaderies per l’interior

L’estació intermodal del Camp de Tarragona s’espera que comenci a construir-se el 2026, segons han acordat el Ministeri de Transports (MITMA), representants de la Generalitat i alcaldes del territori. Se situarà principalment en el terme municipal de Vila-seca, si bé també agafarà terrenys de Reus. En concret, s’aixecarà en la intersecció entre la línia ferroviària convencional i la d’alta velocitat del corredor mediterrani. Això farà que també es trobi molt a prop de l’aeroport de Reus, amb el qual està previst que hi hagi connexió amb autobús i alhora estarà enllaçada amb el futur tren-tramvia. El cost estimat és de 35 milions d’euros.

El secretari general d’infraestructures del MITMA, Xavier Flores, ha destacat a la reunió amb tècnics d’Adif, representants de la Generalitat, de la subdelegació del govern espanyol a Tarragona i alcaldes, que “a curt termini” es licitaran conjuntament l’estudi informatiu i el constructiu, per tal de guanyar temps.

L’estació tindrà les andanes situades unes damunt les altres. Les de la part superior seran per a la línia de Rodalies, amb una llargada de 220 metres i 5 d’amplada. A sota, i situades transversalment, les que permetran accedir a l’alta velocitat pel corredor del mediterrani, de 400 metres de longitud i 5,5 d’amplada. Estarà connectada amb la carretera T-11 i tindrà una zona d’aparcament per a vehicles privats i per als autobusos, que oferiran connexions amb diferents ciutats del Camp de Tarragona i, especialment, amb l’aeroport de Reus, mitjançant llançadores. La nova infraestructura es preveu que doni servei d’entrada a 700.000 persones cada any, però amb capacitat d’absorbir-ne més.

Segons les previsions del ministeri l’estació estarà a set minuts de Reus amb vehicle privat, a vuit de Salou, a cinc de Vila-seca, a dotze de Tarragona i a set de l’aeroport. Amb l’actual tren de Rodalies es podrà arribar a Reus a cinc minuts, amb dos minuts a Vila-seca i amb set a Tarragona. A més, des de Vila-seca es podrà enllaçar amb el tren-tramvia del Camp de Tarragona per anar fins a PortAventura, Salou i Cambrils.

Amb aquest anunci s’a¡arca un projecte anterior d’Estació Central del Camp de Tarragona, que estava prevista més a prop de l’aeroport i que fins i tot va fer alguns passos administratius. Aquella iniciativa va quedar al calaix l’any 2010.

A més, també s’ha acordat accelerar l’estudi d’una nova línia per l’interior per als trens de mercaderies. Aquesta és una reivindicació dels alcaldes de les localitats costaneres, que no veuen amb bons ulls l’increment de combois de mercaderies perilloses pel centre de les ciutats, mitjançant la línia ferroviària de la costa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

Barcelona comprarà l’antiga Clínica Barceloneta per ubicar-hi el nou CAP

BARCELONA
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

Un front poc actiu i temperatura més alta

barcelona
Societat

Un grup de joves fan un mural per a la diversitat funcional

Girona

Catalunya reutilitzarà el 2027 el mateix volum d’aigua que necessita l’àrea metropolitana durant 1 any

barcelona
medi ambient

Acció perquè els visitants no s’enduguin les pedres típiques de Cadaqués

cadaqués (alt empordà)
Societat

Sis restaurants de Barcelona i dos de Palamós s’uneixen per a potenciar la restauració sostenible

Girona
societat

L’estat avança en la tramitació de la línia de MAT entre Grañén i Pierola

BARCELONA
TRADICIONS

El bestiar porcí, a l’Agenda del Pagès 2024

girona
vimbodí i poblet

Talen 45 ha de pins al bosc de Poblet per la sequera

vimbodí i poblet