Infraestructures i serveis

Proposen ampliar el Prat amb una pista sobre el mar

Els promotors diuen que seria “mediambientalment millor”

ERC i el PSC ja s’hi han manifestat en contra

“Si no encertem amb la solució, d’aquí a deu anys s’haurà de fer un aeroport nou i a 40 quilòmetres de Barcelona, que valdria entre 8.000 i 10.000 milions”, va avisar ahir l’enginyer i empresari Joaquim Coello en la presentació de la proposta de la pista de l’aeroport sobre el mar del grup promotor del qual forma part. Valdria 2.200 milions d’euros (500 més que la d’AENA) i seria “radicalment millor mediambientalment per a la Ricarda i un pas endavant per al delta” perquè té “el menor impacte”, que seria assumible i no afectaria les espècies protegides, com va sostenir l’ecòleg Joandomènec Ros.

Els impulsors van demanar “mesos” de reflexió sobre el projecte, però ERC i el PSC no han esperat i s’hi han manifestat en contra. Republicans i socialistes consideren que “no és la millor opció” en termes mediambientals.

El projecte no és fer una illa, com es va proposar en la dècada dels noranta i s’ha arribat a fer al Japó, sinó fer una plataforma de pilons. Es construiria en quatre anys una pista de 3.500 metres situada a 1.500 metres de la costa i a deu metres sobre el mar, cosa que no afectaria amb soroll greu les poblacions veïnes com Gavà. La plataforma de formigó, suportada per bigues, no impediria el pas de l’onatge, que passaria per sota. De fet, en cas de llevantada tampoc hi hauria problema. També proposen derivar deu milions de passatgers punt a punt a Girona i Reus, connectant-los en 35 minuts al centre de Barcelona amb llançadores d’alta velocitat, que ja estan previstes de construir per al 2026 i el 2028. Amb aquest canvi, es posaria fi a les limitacions de fer servir la pista petita i no caldria canviar l’orientació cada cop. Si ara es fan 90 vols per hora, se’n podrien assolir entre 100 i 110, amb un increment de vols intercontinentals fins als 30.000.

L’exconseller i economista Andreu Mas-Colell va dir que “és una proposta brillant” perquè “és nova” i cal posar-la sobre la taula per obrir debat. “Hem d’evitar la inacció que porta a la inanició de l’economia” , hi va afegir Coello. L’objectiu del grup impulsor, que té de referent els aeroports de Munic i Zuric, és que “el talent d’arreu del món arribi a Barcelona”, sobretot tenint present la connexió que passa per Tòquio i Califòrnia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Creu Roja va atendre a les comarques gironines 32.263 persones en el 2023

GIRONA

El Consorci de Solius revisa a l’alça les tarifes per eixugar el dèficit pels tancaments

SANTA CRISTINA d’ARO

La unitat d’hospitalització a domicili del Trueta arriba als 200 pacients atesos en els set mesos

GIRONA

Augment de les franges de protecció d’incendis i del pressupost a Sant Cugat

Sant cugat del Vallès

La Societat Cercle Calongí celebra el seu centenari

CALONGE i ST. ANTONI

La sequera afecta 66.500 hectàrees de boscos, el doble que les del 2022

BRUNYOLA
enogastronomia

Els millors vermuts semidolç i semisec del món són de Lleida

Lleida

Girona fa un pas més per eliminar la simbologia franquista de la via pública

GIRONA
societat

El Fons Català de Cooperació explora vies de finançament europeu al Senegal

Barcelona