Softcatalà celebra 25 anys de promoció de la llengua a internet
La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, destaca que l’eina és un referent per a tota la ciutadania
L’organització Softcatalà ha celebrat aquest dissabte en un acte a la Pedrera de Barcelona els 25 anys de trajectòria de promoció del català a internet i a les noves tecnologies. L’acte ha comptat amb la presència de la consellera de Cultura, Natàlia Garriga; el secretari de Política Lingüística, Francesc Xavier Vila, i la secretària de Polítiques Digitals, Gina Tost.
En l’acte s’ha repassat i reivindicat la història de l’entitat i el seu treball en defensa del català, s’ha fet balanç de la seva tasca i s’ha reafirmat el seu compromís amb el creixement i la promoció de la llengua de cara al futur. També s’ha presentat el còmic de Softcatalà, un projecte amb què l’entitat vol arribar a públics no necessàriament tècnics i igualment interessats per mantenir la llengua i difondre el seu ús.
La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ha destacat que Softcatalà és “un referent a Catalunya i a internet, un projecte ple de coherència i fidelitat als seus principis” i sempre amb una “visió de futur i de constància”. Un referent, ha precisat, “tant entre els nens i joves, que utilitzen Softcatalà per redactar, traduir, corregir textos i fer consultes lingüístiques, com entre els professionals de la llengua i la comunicació, que tenen en Softcatalà una eina de treball gairebé ineludible, com entre els usuaris de navegadors i programari, que som gairebé totes les persones”.
El president de l’associació, Xavier Ivars, ha anunciat algunes de les novetats que l’entitat prepara per al futur proper, com “canvis en el servei de traducció en línia que s’actualitzarà per obtenir un editor enriquit, o la creació d’un diccionari anglès-català en línia” que l’entitat aposta per convertir en “una referència a la xarxa” i que està previst que vegi la llum en els propers mesos.
El servei de corrector en línia de Softcatalà, el més utilitzat de la plataforma, va acumular 39,7 milions de visites el 2022, un 16 % més que el 2021. En segon lloc va seguir en importància el diccionari de sinònims, que va rebre 19 milions de visites després d’estrenar una nova versió, i el traductor, que en va rebre 18,9 milions.