Infraestructures i serveis

mobilitat

Palafrugell assajarà a l’estiu un futur servei de bus estable amb Calella i Llafranc

El govern de Palafrugell i Sarfa negocien posar en marxa un servei de bus estival que perdrà el caràcter exclusivament turístic del Julivia, però garantirà la connexió entre el centre de Palafrugell i els nuclis litorals de Calella i Llafranc els mesos de juliol i agost. El servei substituirà l’experiència del Julivia, que l’any passat va arribar a les 10 temporades enllaçant també Tamariu i amb un autobús descapotat que circulava cada 90 minuts. L’objectiu, ara, segons explica l’alcalde, Juli Fernández, és donar servei a turistes i segons residents, però també a treballadors i a veïns que vulguin anar a la platja sense necessitat de cercar aparcament.

La freqüència prevista entre l’1 de juliol i el 31 d’agost és d’un servei cada trenta minuts, amb un preu per bitllet senzill que estaria al voltant dels 2 euros. L’alcalde argumenta que suposaria una ampliació del servei actual, i amb una tarifa més reduïda respecte als 6,50 euros diaris, sense límit d’ús, que afavoria el bus turístic. Però pensen en els treballadors i sospesen la introducció de tarifes reduïdes per a l’ús habitual durant els dos mesos.

Prova pilot

El servei de bus urbà permanent durant tot l’any, però, ha estat una de les propostes de Fernández els darrers anys, i més ara que la implantació de la zona de baixes emissions (ZBE), amb més de 20.000 habitants, pica a la porta. Per l’alcalde, abans del 2026 haurien de tenir definits itineraris, horaris i tarifes per a un servei de bus urbà que, a més de Palafrugell i els nuclis principals del litoral, connectés “també diferents equipaments públics tot l’any, amb freqüències de pas d’entre 30 i 40 minuts”. En paral·lel, les altres accions passen per reduir la presència de vehicles en determinades zones, com ara el nucli antic i les zones del litoral, tot potenciant aparcaments dissuasius que permetin acabar d’arribar a peu a destí.

Des de l’oposició d’ERC, la portaveu, Mònica Alcalà, alerta que el bus urbà deixarà de banda aquest estiu Tamariu, que és “el menys accessible a peu o en bicicleta”. I creu que també l’àmbit de Llofriu, a l’interior, ha de quedar cobert pel futur sistema de transport públic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

El grup de suport als usuaris de Can Bofí Vell, a Badalona, fa una xerrada sobre sensellarisme

Badalona
BANYOLES

Queda desert el concurs públic de la barca “Tirona” a l’estany

Banyoles

Masquef escenifica el seu full de ruta de Figueres fins al 2030

figueres

Una figuerenca guanya el IX Premi de Recerca en Memòria Democràtica

figueres

24 joves del Baix Empordà , becats per la Fundació Impulsa per cursar FP

la bisbal d’empordà

Les estacions de Bordis, Sant Jordi Desvalls i Camallera, més accessibles

bordils
Medi ambient

Formaran voluntaris per preservar la tortuga careta al Garraf i el Baix Penedès

Sitges

Maçanet impulsa la creació del nou polígon de Fontanilles

maçanet de la selva
medi ambient

Els 27 donen llum verda definitiva a la Llei de Restauració de la Natura

barcelona