Societat

societat

Les universitats reclamen la recuperació del sector audiovisual i la reobertura de RTVV

Han llançat hui la campanya “Veus per un nou espai audiovisual”

Les Universitats Valencianes, en col·laboració amb la Mesa Sectorial de l'Audiovisual Valencià (MESAV) han llançat avui la campanya “Veus per un nou espai audiovisual”. Es tracta d'un exercici de consulta ciutadana oberta que s'ha desenvolupat en els últims mesos i que ha reunit testimonis d'estudiants, docents, personal administratiu, i ciutadans valencians sense connexió directa amb la universitat, per conèixer el seu posicionament enfront de la nova RTV pública valenciana.

Una vegada aprovat en les Corts el Consell Rector –tràmit que s'ha respectat escrupolosament per no interferir en el procés–, les universitats valencianes desitgen compartir els fruits d'aquesta consulta ciutadana i fer-los extensibles a la resta de la ciutadania mitjançant un canal propi de Youtube.

Mitjançant el plantejament de dues preguntes: Perquè creus que és necessari un servei públic de radiotelevisió? i Com t'agradaria que fóra el futur servei públic de radiotelevisió?–, la campanya ha motivat una resposta unànime de suport cap a una nova RTV pública valenciana. Els ciutadans demanden una plataforma mediàtica plural, rigorosa, capaç de compaginar les diferents sensibilitats, ideologies, creences i punts de vista que coexisteixen al País Valencià veraç en les seves obligacions informatives, i flexible en les seues propostes d'entreteniment. “La nova Corporació Valenciana de Mitjans de comunicació ha de fer-se càrrec de la riquesa que implica la nostra diversitat territorial, així com dels trets que vertebren la nostra identitat cultural comuna, amb especial relleu en la defensa del valencià com a llengua cohesionadora d'aquesta identitat cultural”, indiquen fonts coneixedores del procés.

Amb aquesta proposta, les universitats valencianes es posicionen decididament a favor de la defensa de les oportunitats socials, culturals i econòmiques que comportaria una bona gestió de la nova Corporació, independent i transparent davant la societat valenciana.

De la mateixa manera, pretenen recordar la importància de cuidar un teixit empresarial clau en el territori, generador d'ocupació en camps tan diversos com la comunicació publicitària, el doblatge i la subtitulació, la producció de ficció o la gestió cultural audiovisual. “En l'actual context que viu la societat valenciana, cuidar la comunicació local, la comunicació de proximitat, és necessàriament sinònim d'apostar activament pel progrés econòmic, social, educatiu i cultural per a les noves generacions de valencians i valencianes, en el deixant del que fan des de fa dècades els països més desenvolupats del món”, conclouen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia