Societat

oci

Vila-seca i Salou alerten de la mobilitat al BCN World

Els dos ajuntaments presenten al·legacions al pla director del projecte referint-se a accessos, serveis i cessió de finques

El document tanca amb aquest pas la fase d'informació pública prèvia

Els ajuntaments de Vila-seca i de Salou han formalitzat en els darrers dies les al·legacions al pla director urbanístic (PDU) del complex recreatiu turístic (CRT), el document aprovat a l'estiu passat que ha de servir per desenvolupar el conegut popularment com BCN World. Tots dos municipis subratllen en els seus textos els problemes relatius als accessos i la mobilitat al futur complex d'oci i joc que s'ha de construir a tocar de Port Aventura, entre els dos municipis, i demanen que la vialitat es plantegi d'una altra manera per tal d'evitar situacions de col·lapse.

En el cas de l'Ajuntament de Salou, les al·legacions que han presentat destaquen el fet que les previsions de trànsit fetes pel pla director no són vàlides si s'extrapolen les previsions pròpies de futur de Port Aventura o les de complexos d'outlet com el de la Roca del Vallès. Per tant, consideren que la previsió de 778 vehicles per hora que, com a màxim, accediran al futur complex és una previsió massa baixa, mentre que alerten que les xifres de trànsit assignades a Port Aventura (4.918 vehicles l'hora) estan molt per damunt de les previsions pròpies del parc.

El consistori salouenc proposa replantejar els accessos amb un nou sistema en malla que serveixi de circumval·lació de tot l'àmbit del CRT i que hauria de quedar lligat amb un sistema de “transport intern”. Les al·legacions presentades per Vila-seca subratllen que les propostes d'accés incompleixen la previsió de mantenir separats els trànsits locals i de Port Aventura dels vinculats al nou projecte.

LA DATA

30.06.16
va ser quan es va aprovar inicialment
per segon cop el pla director urbanístic del complex recreatiu turístic.

LA XIFRA

778
vehicles per hora
és el màxim que el pla director preveu que atrauran els complexos amb casino.

Depuradora i electricitat

Serveis com l'abastament d'aigua i de llum també ocupen part de les al·legacions de Vila-seca, que reivindica que per comptes d'ampliar la depuradora que ja hi ha de Vila-seca i Salou, se'n construeixi una de nova en l'àmbit del nou projecte. Pel que fa al subministrament elèctric, aposta perquè s'ampliï la subestació de Bellissens en comptes de construir-ne una altra, o que aquesta es faci a l'àmbit del polígon químic sud. Pel que fa a Salou, l'Ajuntament adverteix que les cessions obligatòries a administracions públiques del 15% del sòl es fan majoritàriament en terme de Vila-seca i, en aquest sentit, reivindica que el PDU prevegi que aquestes cessions les gestioni el consorci del CRT. La presentació de les al·legacions de tots dos ajuntaments tanca el termini d'un mes donat a tots dos consistoris per fer aportacions al document. Abans, el pla director va estar en exposició pública des de la seva aprovació fins a final de setembre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els examinadors de trànsit desconvoquen la vaga després que Hisenda accepti pagar el que se’ls deu del 2018

barcelona

Els Bombers fan vaga d’hores extres i tenen intenció d’allargar-la un mes

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Sol i alguns estrats baixos

Barcelona

Examinadors de trànsit protesten davant la DGT a Barcelona

BArcelona

Els bisbes catalans qüestionen la llarga presó preventiva dels polítics empresonats

Barcelona

Oriol Pujol demana substituir el seu ingrés a la presó per treballs socials

Barcelona

Els alumnes afectats per la vaga d’examinadors de trànsit senten “frustració” durant el primer dia d’aturada

Girona

Entra en joc l’estació de regeneració d’aigües del Prat

barcelona

Colles de 9: un bon any

Barcelona