La càtedra sobre l'autisme tindrà seu, a Castell d'Aro
La UdG, l'Ajuntament de Platja d'Aro i l'entitat Viu Autisme signen un conveni per estudiar aquest trastorn neurològic
L'estudi de l'espectre autista tindrà un espai per al seu estudi i, el que és més important, la seva divulgació. Aquest és l'objectiu del conveni que van signar ahir la Universitat de Girona (UdG), l'Ajuntament de Platja d'Aro i l'entitat Viu Autisme, promotors d'una càtedra amb aquesta finalitat, i que es traduirà en unes instal·lacions al nucli de Castell d'Aro.
Ahir, a la sala de plens, va tenir lloc la signatura del conveni. És un esdeveniment protocol·lari, i necessari, però darrere seu hi ha el treball de moltes persones, especialment de Paco Jiménez, catedràtic d'educació especial de la UdG, artífex i promotor de la nova càtedra. Jiménez va explicar que “encara hi ha molt per fer, més i millor”, i va afegir: “Cal ser més inclusiu, cal més participació social i més sensibilitat dels mitjans de comunicació.”
L'alcalde, Joan Giraut, va destacar la ferma voluntat de l'Ajuntament i el municipi de “posar-se al servei d'aquelles iniciatives, com és la constitució d'aquesta càtedra, que ajuden a construir una societat més formada, sensible i acollidora”.
Per la seva part, Pere Plaja, pediatre, director assistencial de l'hospital de Figures i professor de la UdG, va remarcar la “gran sensibilització els darrers deu anys en l'àmbit social i també en les eines del servei públic de salut”, fet que ha de portar a l'“optimisme”.
I, finalment, Sara García, presidenta de l'assoiació Viu Autisme, va remarcar el goig per haver assolit la fita de constituir la càtedra que “dóna noves oportunitats sobretot als infants”.
LA FASE
Més eines per detectar l'autisme
Un dada rellevant es va destacar de l'acte d'ahir: és l'augment de la capacitat per detectar els casos. Carme Hortal, coordinadora del Centre de Recursos Educatius de Trastorns de Desenvolupament i de Conducta de Girona, va explicar que en l'àmbit educatiu ha augmentat el nombre d'alumnes detectats i la formació del professorat (enguany es formen a Girona 100 professors de secundària) per oferir ensenyament inclusiu.