Societat

Turisme

La postal a la xarxa

L'estudi ‘Geografies del souvenir' conclou que les fotos del mar són les icones més compartides a les xarxes pels turistes de la Costa Brava

S'ha passat de l'objecte com a record a explicar l'experiència

Els balcons dels hotels construïts els anys setanta a Lloret de Mar o la badia de Cadaqués. Dues postals molt diferents però majoritàriament compartides a les xarxes socials pels turistes de visita a la Costa Brava. És el que ha detectat l'estudi Geografies del souvenir , una investigació d'Olga Taravilla i Azahara Cerezo, guanyadora del premi de recerca Yvette Barbaza de l'edició 2014, un premi impulsat pel Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona .

Les xarxes socials han canviat la cultura viatgera i la dels records, que han passat de ser un objecte, el souvenir que el turista s'emportava a la maleta, a la foto d'una experiència, un moment, que es comparteix de forma instantània a Instagram , Flickr, Twitter o Youtube. La investigació d'Olga Taravilla i Azahara Cerezo ha volgut radiografiar el souvenir actual dels visitants de la Costa Brava i el Pirineu de Girona. La recerca va començar el 2015 i fa un any van avançar-ne un recull en una exposició . Ara s'ha publicat la investigació completa.

Un cop recopilat tot el material –vora 6.000 resultats entre imatges, vídeos i textos– es va procedir a classificar-lo. Una de les primeres anàlisis, destaca Olga Taravilla, és la preeminència de les imatges de platges. Les fotos del mar representen un 87,22% del total, i els Pirineus, un 12,78%. Taravilla ho atribueix a un perfil de turista que prefereix “desconnectar i estar aïllat”; també hi ha menys cobertura en determinades zones de muntanya. Respecte a les comarques que registren més souvenirs són l'Alt Empordà (33,67%), el Gironès (22,28%), el Baix Empordà (18%) i la Selva (12,9%). El rànquing de les principals destinacions a la demarcació, segons les imatges que generen a les xarxes, són: Girona (22,78%), Figueres (12%), Cadaqués (8%), Calella de Palafrugell (6%), Lloret de Mar (6,78%) i Besalú (4,87%).

Dalí i les cases de l'Onyar

A més del mar –i Cadaqués com a icona–, Olga Taravilla ressalta el pes important que tenen les fotos relacionades amb Dalí i les postals de Girona: “No és només Temps de Flors o racons del Barri Vell, sinó sobretot les cases de l'Onyar.” El souvenir que comparteix el visitant és el d'explicar la vivència mentre s'està produint com a narració del viatge. Hi poden ser moltes coses: des d'un curs de submarinisme fins a un dinar. Les fotos de menjar són una de les tendències més populars entre els instagramers. Pel que fa a la procedència dels turistes que comparteixen i etiqueten imatges, la majoria són de l'àrea de Barcelona, seguits de visitants de la resta de l'Estat i de França. El director de màrqueting del Patronat de Turisme, Jaume Marín, va explicar que l'estudi els pot ajudar a detectar “noves activitats relacionades amb nous paisatges”. “Els turistes són els nostres principals prescriptors”, conclou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES