El MWC multiplica per 10 la demanda de llagosta llamàntol a Mercabarna
El majoristes calculen que durant la celebració del certamen vendran entre un 15% i un 35% més
Segons l'Associació de Concessionaris de Mercabarna (ASSOCOME), durant la celebració del Mobile World Congress (MWC), entre el 27 de febrer i el 3 de març, les vendes de producte fresc s'incrementaran entre un 15%, pel que fa a la fruita i la verdura; en un 20% pel que fa a la carn, i fins un 35% pel que fa al peix i el marisc. Un increment que serà encara més significatiu en productes exclusius com la llagosta o el llamàntol europeu que veuran multiplicada per 10 la demanda. Els majoristes destaquen que el MWC els suposa “compensar” el mes de febrer, el més fluix de l'any en plena temporada baixa. Les previsions són molt similars a les de l'any passat amb una alta demanda de productes manipulats, tallats i nets a punt per cuinar per alleugerir feina als restaurants. La diferència d'aquests any és l'increment generalitzat de la qualitat en els productes frescos que s'encarreguen com ara hamburgueses prèmium elaborades amb les carns més selectes, lamanides preparades amb elements sofisticats, el peix cru i el marisc més exclusiu.
Els empresaris majoristes coincideixen en el fet que aquest any, si bé es manté la previsió de venda, la qualitat de les comandes és superior a la de fa un any. “El visitant té un elevat poder adquisitiu i puja la demanda de productes de luxe com la llagosta i el llamàntol europeu”, destaquen els majoristes. Altres productes frescos molt buscats pel que fa al marisc són escamarlans, 'vieiras', 'zamburiñas' i cloïsses.
Pel que fa al peix fresc, les estrelles de les taules la setmana vinent seran el salmó i el corball amb un important increment en la demanda de salmó fresc de qualitat que es consumirà majoritàriament en cru per elaborar plats com els ceviches i el sushi.
En el sector de la fruita i l'hortalissa, la qualitat, la innovació gastronòmica i la decoració són els criteris marquen les comandes de producte fresc i quartes gammes de cara a la celebració del MWC. Tanmateix, la principal novetat d'aquesta convocatòria serà la presència dels batuts verds totalment naturals i elaborats a empreses del sector de la fruita i hortalissa de Mercabarna amb tècniques molt avançades. Dos dels batuts més sol·licitats són, per una banda, la barreja de poma, cogombre, espinacs, bròcoli i col kale. I d'altra, la combinació de pastanaga, amb gingebre i poma.
Com en anys anteriors també tindran molt protagonisme les safates de fruita fresca tallada, pelada i presentada de manera atractiva i les amanides ja preparades.
Pel que fa a la carn, les hamburgueses de races de vedella tan exclusives com la Wagyu, procedent d'Austràlia i Japó, la Black Angus i la Nebraska és una de les tendències que marcarà els menús i cartes dels restaurants-. “La moda de les hamburgueses selectes també ha arribat al MWC”, expliquen els experts del sector que serveixen a la restauració de Barcelona i àrea metropolitana.