Societat

Telefónica dóna als clients el control sobre les seves dades

Els clients de l'operadora podran cedir informació a empreses d'internet a canvi de beneficis

Els usuaris gestionaran els serveis de l'empresa a través de la veu

Telefónica va aprofitar ahir l'interès que el Mobile World Congress (MWC) desperta cada any per la tecnologia per fer públic el seu nou gran pas estratègic: l'anomenada quarta plataforma. Segons va explicar el president de la companyia, José María Álvarez-Pallete, es tracta de donar als clients el control de les dades que generen en la seva activitat a la xarxa i que siguin aquests els qui determinin quines cedeixen a empreses com Google, Facebook, Twitter i Whatsapp, entre d'altres, per “enriquir la seva experiència”.

La idea, segons Telefónica, és aconseguir que els seus clients puguin obtenir avantatges addicionals d'aquestes empreses anomenades OTT (Over the Top Content –el subministrament de continguts–) si s'avenen a cedir-los dades de les quals només disposa l'operadora, com ara a quina antena es connecten, dades de facturació, SMS, nombre de trucades, pagaments, quants dispositius es connecten al router i quines pel·lícules veu o compra. Telefónica va assegurar que en cap cas no interferirà en la relació entre els seus clients i els proveïdors de serveis, com s'havia especulat. Segons l'operadora, no ho podrien fer encara que vulguessin perquè aquestes comunicacions estan encriptades.

El director del negoci de dades de Telefónica, Chema Alonso, va posar d'exemple una companyia d'assegurances que oferís a l'usuari un 3% de descompte en la seva pòlissa si aquest li dóna accés a les dades de Telefónica.

La posada en marxa de la quarta plataforma (la primera és la xarxa; la segona, els sistemes informàtics; i la tercera, els serveis) suposa, en paraules d'Álvarez-Pallete, l'inici d'una “nova era” d'“intel·ligència cognitiva”. A través de la plataforma anomenada Aura, que Telefónica ha desenvolupat amb la col·laboració de Microsoft, l'usuari podrà, a través de la veu, dur a terme accions com controlar quins dispositius hi ha connectats al wifi i bloquejar els que es vulgui, demanar una pel·lícula concreta o ordenar la connexió del partit que estigui jugant el Barça.

L'estratègia arriba després de la batalla que fa temps que lliuren Teléfonica i altres operadores contra les OTT a les quals ha intentat, en diverses ocasions, fer-los pagar una part per fer ús de la seva xarxa i obtenir dades dels usuaris que després els serveixin per afinar la publicitat que els envien o oferir trucades de veu com fa Whatsapp. Fins ara, ni la Unió Europea (UE) ni els reguladors dels estats com la CNMC a l'Estat espanyol, han cedit a la pretensió de les operadores de telecomunicacions d'obligar les OTT a pagar un cànon i les operadores, que se senten amenaçades, ara han decidit aliar-se amb empreses com Facebook i Amazon.

En aquest sentit, Alonso va mostrar els acords a què Telefónica ja ha arribat amb la Unicef i el Facebook. En el cas de l'agència de l'ONU, els clients de Telefónica podran compartir les seves dades per ajudar a millorar les seves prediccions i la resposta en casos d'emergències naturals o sanitàries. Pel que fa al Facebook, els usuaris podran comunicar immediatament als seus contactes que estan bé en casos de crisis gràcies al servei Safety Check.

Amb tot plegat, Telefónica vol donar valor afegit als seus clients i evitar que canviïn d'operadora.

LA XIFRA

12
mesos
és el temps que Telefónica té per implantar l'Aura a l'Estat, el Regne Unit, Alemanya, el Brasil i l'Argentina.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia