Societat

Netflix: la història mana

El fundador de la plataforma de vídeo líder al món insisteix que l'èxit de la companyia rau en les bones històries i la qualitat del servei

Aspira a assolir els cent milions d'usuaris en breu

“No sé si d'aquí a 20 anys us estarem entretenint a vosaltres o entretindrem intel·ligències artificials”

Diu que el secret d'internet va ser la possibilitat de connectar la gent arreu del món, i ara, amb Netflix, la connexió és per a les històries humanes d'arreu del món. Reed Hastings, fundador i conseller delegat de la plataforma de vídeo en streaming –es descarrega a mesura que es visiona– de més èxit del moment, Netflix, aspira a assolir els cent milions d'usuaris al món en un futur no gaire llunyà, la meitat dels quals, fora de les fronteres dels Estats Units. Pioners d'una revolució que encara ha d'arribar, Hastings, que assumia les dificultats de predir un futur incert, assenyalava ahir en el Mobile World Congress (MWC) que, en un termini d'entre deu i vint anys, la televisió convencional haurà donat pas a un sistema en què “tots els vídeos que veurem estaran a internet”. De fet, Hastings assegurava que la competència entre els diversos operadors –entre els quals, Amazon, la BBC i YouTube, i fins i tot operadors locals– i els avenços en la tecnologia de l'streaming revolucionaran el sector.

“El més sorprenent de la tecnologia és que és difícil de predir. Si la realitat virtual funciona, ens hi adaptarem. Intentarem aprendre i adaptar-nos-hi aportant el nostre punt de vista particular. La clau és ser creatius i molt flexibles”, va dir Hastings. “D'aquí a vint anys, hi haurà una intel·ligència artificial molt important”, va indicar. I hi va afegir: “Hi haurà molt debat sobre què passa amb la humanitat. És divertit pensar què passarà amb l'entreteniment en aquest context. No estic segur de si llavors us estarem entretenint a vosaltres o entretindrem intel·ligències artificials”, deia fent broma.

La companyia, present en 130 països, centra el seu èxit a “col·leccionar el millor contingut i compartir-lo arreu del món”, va remarcar el seu fundador.

Reed Hastings va presumir, això sí, de donar audiències internacionals a produccions locals i va animar l'audiència a veure la pròxima producció espanyola, Las chicas del cable, sobre telefonistes als anys trenta. “Sempre vam tenir la intenció de produir el millor contingut, però poder-ho fer amb creadors de tot el món és increïble”, va assegurar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La monarquia

El rei parla ‘baléà’

RESIDUS

Ultimàtum de la concessionària de Solius pel deute: diu que el 15 de maig plega

LLAGOSTERA / sANTA CRISTINA
ENDOGASTRONOMIA

Vins del Priorat i el Montsant, a la Fira del Vi de Falset i als cellers

FALSET
BANYOLES

Els veïns reclamen l’ús públic dels jardins del monestir

banyoles
OLOT

Un camió vessa la càrrega a l’avinguda Sant Jordi

OLOT
PALAMÓS

El jutge exculpa en part l’agent que instava a investigar la multa a un edil

PALAMÓS

Figueres lliura els premis de les Creus de maig 2024

FIGUERES

Entitats socials denuncien que Barcelona no deixa empadronar persones vulnerables als seus locals

Barcelona
judicial

Una tercera sentència tomba la superilla de Consell de Cent executada per Colau

Barcelona