Societat

Societat

Horts integradors

Fupar de Terrassa commemora els deu anys del programa ‘Hort a les escoles', que duen a terme persones amb capacitats diverses

L'èxit de la iniciativa fa que hi hagi llista d'espera

Fomentar la inclusió de persones amb capacitats diverses, donant-los responsabilitats educadores, i a la vegada inculcar entre els infants d'escoles valors respectuosos amb el medi natural és un dels objectius amb què treballa des de fa deu anys la Fundació President Amat Roumens, Fupar, el centre ocupacional de treball de Terrassa, mitjançant el programa Hort a les escoles. Va ser una experiència pionera en la qual de seguida els centres educatius es van engrescar. Primer l'escola bressol Coloraines, i posteriorment l'escola Enxaneta, l'escola Roser Capdevila, l'escola infantil Virolai, l'escola Serra de l'Obac, l'Escola Pia, el col·legi Mare de Déu del Carme i l'escola bressol Vallparadís.

Aprenentatge de valors

Arran de la petició per fer un taller d'horticultura, de seguida van veure que “els nens s'enriqueixen de valors i treballen les diferències”, a banda de fer un “apropament a la natura”, explicava la directora de l'escola bressol Coloraines, Laura Carmona, durant l'acte de celebració del desè aniversari del programa al centre de jardineria de Fupar.

Ara són 40 persones les que participen en el projecte i que es reparteixen en equips, formats per un educador i sis o vuit membres, que juntament amb els monitors de les escoles fan una programació anual en què les persones amb capacitats diverses eduquen els infants en l'elaboració, manteniment i recollida de la collita d'un hort urbà. D'aquesta manera, i com explicava la coordinadora del projecte, Anna Sanglas, “compartir aquest espai amb els nens els permet adquirir el rol de persona adulta educadora”, i practiquen i milloren les habilitats socials, de relació i les normes de convivència. Els alumnes segueixen les instruccions de l'horticultor com les d'un altre mestre, que participa en altres activitats no lectives al pati, celebracions de festes populars, berenars amb alumnes i menjars amb l'equip docent, fet que crea “un vincle molt més estret entre l'equip docent i l'alumnat, que percep una imatge de l'horticultor com la d'un mestre més” que els ensenya a respectar la natura i a interessar-se per l'origen de les hortalisses i verdures. La bona acollida i salut del programa ha fet que hi hagi llista d'espera d'escoles que s'hi volen sumar, i un dels objectius de Fupar és, precisament, fomentar que hi hagi més persones amb capacitats diverses que realitzin activitats inclusives en centres educatius.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES