Societat

Trens Dignes atribueix el “desgavell” entre trens i busos a la manca de l'ATM

El col·lectiu denuncia que la connexió de les estacions amb les línies interurbanes no és la desitjable i demana potenciar l'Aldea i Móra la Nova

Els usuaris del transport públic a les Terres de l'Ebre estan condemnats a usar el vehicle privat, o bé a armar-se de paciència mentre esperen la connexió per arribar a casa. És la queixa que manté la plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre i el Priorat, que insisteix a reclamar la creació d'una autoritat territorial de mobilitat (ATM), “o el nom que vulguen, però amb les mateixes atribucions”, reivindica un dels portaveus, Josep Casadó, que també demana que la plataforma siga present a l'ens.

Les disfuncions que detecten quedarien resoltes, diuen, amb un organisme que regule tot el transport públic. Assenyalen que molts dels combois que arriben a les dos estacions principals (l'Aldea, a l'R16, i Móra la Nova, a l'R15) no tenen una bona correspondència amb les línies de bus que les connecten amb la resta de poblacions. A més, critiquen que ni la Generalitat ni l'empresa que gestiona el servei hagen elaborat una llista amb els horaris dels busos llançadora que connecten la parada de l'Euromed amb Tortosa i Amposta. Han omplit aquest buit a través de les seues xarxes socials, amb una llista que han elaborat ells mateixos.

Euromed cap al sud

Casadó ha tornat a posar sobre la taula la reivindicació perquè els viatgers de l'Ebre puguen aprofitar que l'Euromed fa parada fa alguns mesos a l'estació de l'Aldea per desplaçar-se cap a Castelló, València i Alacant. “Volem una parada comercial de l'Euromed, al preu de bitllet normal d'Euromed”, aclareix.

LA FRASE

Que donen el nom que vulguen a l'ens, però que tinga les mateixes atribucions que una ATM
Josep Casadó
portaveu trens dignes

LA FRASE

Volem anar amb Euromed de l'Aldea cap al sud, al preu d'un bitllet normal d'Euromed
Josep Casadó
portaveu trens dignes

La T10/120, només en dos línies de bus

On també ha incidit la plataforma és a reclamar que els usuaris dels autobusos puguen utilitzar la targeta T10/120, siga quina siga la companyia que presta el servei. Actualment, diuen, de les cinc que operen a l'Ebre només dos permeten fer servir aquesta opció: Plana i Hife. El fet de poder viatjar amb aquesta targeta comporta una reducció del preu del bitllet per a cada desplaçament a un euro per trajecte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES