municipal
aparcaments
El barri de Pedret de Girona s’oposa a pagar per aparcar a la Copa i que es faci l’àrea verda al barri
Alcalà subratlla que no és una prioritat i que no hi ha pressa per a l’aparcament tou
Els veïns de Pedret van rebutjar de manera contundent dimecres tant la taxa tova que l’Ajuntament de Girona vol implantar a l’aparcament de la Copa com la possibilitat que es faci una àrea verda al barri. En la reunió, el regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, va explicar les opcions que hi ha en cas de saturació d’aparcament i després es van fer votacions. La proposta de fer pagar per aparcar a la Copa va rebre 2 vots a favor, 21 en contra i 4 abstencions, i la d’una àrea verda va ser rebutjada per unanimitat.
Alcalà va destacar ahir que no té pressa per decidir la implantació d’aparcaments amb una taxa tova. “Ara per ara no és una prioritat. Tenia pressa perquè l’ordenança ho recollís i ara ja existeix la possibilitat de fer aparcaments tous si cal. És un tema per tenir en compte. També s’ha de debatre en la Taula de la Mobilitat”, va assenyalar el regidor, que també va remarcar que cap dels veïns que van votar fa servir l’aparcament de la Copa, segons li van dir. Alcalá va subratllar un cop més que escoltarà tothom i buscarà el màxim consens possible, però que la decisió final serà seva.
Des de Pedret, però, el president de l’associació de veïns, Joan Pujol, va remarcar ahir que l’aparcament de la Copa pertany a Pedret i que en aquest barri “les coses no funcionen com diu Alcalà, sinó que les coses es decideixen al barri” i en aquest ja s’ha decidit. Pujol va assenyalar que tenen clar que “la conseqüència de fer un aparcament tou a la Copa serà que més gent aparcarà a Pedret” i es veuran obligats a posar àrea verda, cosa que els veïns no volen. En aquest sentit, opina: “Alcalá té visió de ciutat, nosaltres en tenim de barri, i Pedret és un barri molt solidari, perquè si no posaríem àrea verda.”
En la reunió, l’associació va proposar augmentar el nombre d’aparcaments del carrer Palamós fent-los en bateria en lloc d’en línia com són ara, a costa de treure un dels dos carrils de circulació que hi ha (un que acaba pujant a Montjuïc i l’altre que va recte cap a Pont Major). Alcalà s’ha compromès a estudiar l’afectació que tindria, ja que és un carrer amb força trànsit. A més, el regidor destaca que els veïns li van dir que no tenien problemes d’estacionament al barri.