Societat

opinió

Girona FC: aprofitar les oportunitats

Fa unes quantes setmanes que el Girona FC ha assolit la fita de jugar a la primera divisió de futbol. A escala esportiva, l’entitat ja ha iniciat els tràmits per tal que aquest ascens no sigui efímer, i estan treballant tant en la confecció de la plantilla com en la remodelació de les instal·lacions. El club està fent, doncs, bona feina. Ara és l’hora, també, de començar a pensar en estratègies de ciutat per tal de rendibilitzar aquest èxit.

Segurament, el que a molts ens ve al cap en primer terme és el turisme i el comerç, la promoció econòmica. Sens dubte, tenir un equip de primera donarà més valor afegit a la marca ciutat i serà un element més d’atracció, de forma indirecta però també directa, especialment els dies de partit amb la visita de l’afició rival.

M’agradaria també posar, però, un altre element a sobre de la taula: el de l’ètica i la ciutadania. És molt important parlar no només d’aspectes logístics o econòmics sinó també de valors. Cal donar especial importància a aconseguir un comportament exemplar de les aficions, i treballar per difondre valors cívics i de respecte sobretot entre els joves que representen el futur del club. A Girona no volem viure episodis de violència, racisme, homofòbia o d’altres formes d’agressions físiques o verbals que massa sovint es relacionen amb el món del futbol i del hooliganisme. Afortunadament, la tradició del nostre club, almenys pel que fa a la immensa majoria dels seus aficionats, és exemplar.

Un dels casos de bones pràctiques que hem estudiat ha estat l’anomenat “model Eibar”. Fa pocs dies el responsable de la seva fundació ens va visitar aquí, a Girona, per assistir a una taula rodona que vam organitzar per parlar del club. Per situar-nos, l’Eibar és una ciutat de 28.000 habitants el club de futbol de la qual va aconseguir l’ascens a primera l’any 2014. Un mes després d’assolir-lo, van elaborar un pla estratègic amb cinc eixos d’actuació: “una ciutadania exemplar bolcada amb el seu equip”, “la gestió logística quan l’equip jugui a la ciutat”, “atracció de visitants”, “ajut a empreses estratègiques i posicionament de ciutat” i, finalment “gestió del pla”.

Com es pot veure, i tal com diu la dita popular, tot està inventat. El d’Eibar és un model d’èxit i ens hi podem emmirallar en molts aspectes. Tot i tenir un dels pressupostos més baixos de la categoria, aquesta serà la quarta temporada que estaran a primera, i a banda d’aquest èxit esportiu han aconseguit convertir-se en un dels clubs més transparents d’Europa, i amb una economia totalment sanejada. Disposen, també, d’una fundació que promou valors ètics i socials.

Cal, doncs, que ens posem les piles i que a Girona comencem a treballar en una línia similar. Per què no elaborar un pla estratègic colze a colze amb el club? Això vol dir planificar la minimització dels riscos en matèria de seguretat i de mobilitat i maximitzar les oportunitats econòmiques però també esportives. Creiem que podem aprofitar l’ascens del club per donar un nou impuls a l’esport base i al femení. I per últim, com he esmentat al principi, potenciar els aspectes ètics entre les aficions en pugna. Diverses temporades el nostre club ha estat honorat amb el títol de la millor afició de la categoria. Estem convençuts que això seguirà essent així, i que les aficions rivals sabran que, quan juguen a Girona, aquí regna l’esportivitat i el respecte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia